Structural improvement of a Ginetta G60 Sports car tubular chassis

Mateusz Michalski

Abstract

Stiff chassis is the key to precise handling which is particulary important for sports cars. This thesis deals with structular improvement of Ginetta G60 sports car chassis.
Diploma typeMaster of Science
Author Mateusz Michalski WSiMR
Mateusz Michalski,,
- Faculty of Automotive and Construction Machinery Engineering
Title in PolishUdoskonalenie konstrukcji ramy rurowej samochodu sportowego Ginetta G60
Supervisor Mariusz Pyrz IP
Mariusz Pyrz,,
- Institute of Automotive Engineering
Conductor Mariusz Pyrz IP
Mariusz Pyrz,,
- Institute of Automotive Engineering
Certifying unitFaculty of Automotive and Construction Machinery Engineering (FACME)
Affiliation unitInstitute of Vehicles (IV)
Study subject / specializationMechanika i Budowa Maszyn
Languagepl polski
StatusFinished
Defense Date05-12-2013
Issue date (year)2013
Pages121
Reviewers Andrzej Reński IP
Andrzej Reński,,
- Institute of Automotive Engineering
Keywords in PolishGinetta G60, podwozia samochodów osobowych, sztywność skrętna podwozia, analiza statyczna za pomocą MES
Keywords in Englishroad car chassis, torsional stiffness of a chassis, FEM linear static analysis
Abstract in PolishPoniższa praca dotyczy modyfikacji konstrukcji pojazdu Ginetta G60 pod kątem zwiększenia jego sztywności skrętnej. Sztywność skrętna podwozia jest jednym z najważniejszych parametrów wpływających na precyzję kierowania pojazdem.


Back