The technological process of regeneration of power steering pumps driven by electric motor

Krzysztof Rogóż

Abstract

The purpose of this thesis was to elaborate the technological process of regeneration of power steering pumps driven by electric motor and controlled by electronic system. The integral part of this study was also a proposed project of an experimental station which can verify the correctness of work done by regenerated power steering pumps. In the first part of this thesis general diagnostic testers are presented. The following sections of the thesis include details on both construction and principles of operation of steering system. Moreover, the main tasks now and in the future of the steering systems are so presented. The following part shows the construction of power steering pumps, which are driven by electric motor. Electronic control systems and SMD elements are so described. The experimental part of the thesis presents the project of experimental station which can analyze correctness of the work done by regenerated power steering pumps as well as the technical process of regeneration of power steering pumps controlled by electronic system. In this chapter machinery and quality control system are so presented.
Diploma typeMaster of Science
Author Krzysztof Rogóż IP
Krzysztof Rogóż,,
- Institute of Vehicles
Title in PolishProces technologiczny regeneracji pomp wspomagania napędzanych silnikiem elektrycznym
Supervisor Marcin Jasiński IP
Marcin Jasiński,,
- Institute of Automotive Engineering
Conductor Stanisław Radkowski IP
Stanisław Radkowski,,
- Institute of Automotive Engineering
Certifying unitFaculty of Automotive and Construction Machinery Engineering (FACME)
Affiliation unitInstitute of Vehicles (IV)
Languagepl polski
StatusFinished
Defense Date16-01-2014
Issue date (year)2013
Pages51
Reviewers Szymon Gontarz IP
Szymon Gontarz,,
- Institute of Automotive Engineering
Keywords in Polish1.Pompa wspomagania, 2.Sterownik, 3.Tester diagnostyczny, 4.Silnik elektryczny
Abstract in PolishCelem pracy dyplomowej było zaproponowanie procesu technologicznego regeneracji pomp wspomagania sterowanych układem elektronicznym, napędzanych, za pomocą silnika elektrycznego prądu stałego oraz projekt stanowiska badawczego do sprawdzenia poprawności działania zregenerowanych pomp elektrohydraulicznych. Silniki zastosowane do napędzania wyżej wymienionych pomp mogą być szczotkowe lub bezszczotkowe (BLDC). W pierwszej części pracy przedstawiono testery diagnostyczne ogólnie do diagnozowania podstawowych parametrów pracy silnika, podzespołów współpracujących (w tym również pompy wspomagania sterowane elektronicznie), elementów wyposażenia komfortu w pojazdach samochodowych za pomocą złącza OBD II. W kolejnym etapie pracy zaprezentowano konstrukcję i zasadę działania układów kierowniczych pojazdów samochodowych. Oprócz standardowej teorii zaprezentowano również w jakim kierunku zmierza rozwój układów kierowniczych samochodów oraz co zdaniem autora jest najbardziej prawdopodobne do wprowadzenia na rynek motoryzacyjny w najbliższych dziesięcioleciach. Następny rozdział pracy przedstawia budowę i zasadę działania pomp układu wspomagania (najczęściej pomp zębatych) napędzanych za pomocą silnika elektrycznego. Integralną częścią tego rozdziału jest kolejny rozdział poświęcony sterownikowi wyżej wymienionych pomp, omówienie jego budowy, przybliżenie struktury i zasady działania mikrokontrolera oraz rozwinięcie tematu o elementach SMD, oraz częściej stosowanych w dzisiejszych układach elektronicznych zapewniających miniaturyzację tych układów. Część doświadczalna pracy prezentuje projekt stanowiska badawczego pomp wspomagania sterowanych elektronicznie oraz proponowany proces technologiczny ich regeneracji, których wymiana w pojazdach na nowy oryginalny produkt jest bardzo kosztowna (kilka tysięcy złotych), a jakość zregenerowanych profesjonalnie produktów może dorównywać nowym podzespołom. Dział ten prezentuje również park maszynowy potrzebny do zregenerowania wyżej wymienionych pomp oraz proponowany przebieg kontroli jakości.

Get link to the record
msginfo.png

Back