Applying Learning By Imitation to the Game of Poker

Łukasz Malinowski

Abstract

Learning by imitation uses machine learning algorithms to mimic human skills. This thesis attempts to apply this concept to the game of poker. The first chapter of the thesis introduces the concepts related to learning by imitation. Then the basic poker concepts are expounded in chapter 2. Chapter 3 presents elements of the game theory together with its applications in poker, and displays motivation for using such machine learning approach in the poker field. The following chapter concerns machine learning algorithms with more detailed information about each of the algorithms used in the research. Finally, in chapter 5 the course of research and its results are presented to be concluded with a discussion of potential improvements in the created AI agent.
Diploma typeMaster of Science
Author Łukasz Malinowski II
Łukasz Malinowski,,
- The Institute of Computer Science
Title in PolishZastosowanie uczenia się przez imitację do gry w pokera
Supervisor Paweł Cichosz ISE
Paweł Cichosz,,
- The Institute of Electronic Systems
Certifying unitFaculty of Electronics and Information Technology (FEIT)
Affiliation unitThe Institute of Computer Science (IN)
Languagepl polski
StatusFinished
Issue date (year)2013
Internal identifierENII-PM.001739
Keywords in Polishsztuczna inteligencja, uczenie maszynowe, poker
Keywords in Englishartificial intelligence, machine learning, poker
Abstract in PolishUczenie się przez imitację polega na użyciu algorytmów maszynowego uczenia się do naśladowania ludzkich umiejętności. Niniejsza praca stanowi próbę implementacji sztucznej inteligencji w pokerze z zastosowaniem tego podejścia uczenia maszynowego. Praca rozpoczyna się od przedstawienia koncepcji uczenia przez imitację, następnie autor przybliża grę w pokera (rozdział 2). Rozdział 3 przedstawia elementy teorii gier, odnosi ją do pokera oraz przedstawia motywację do użycia tego rodzaju uczenia maszynowego w dyscyplinie pokera. Następny rozdzial traktuje o algorytmach uczenia się oraz przedstawia algorytmy użyte w badaniach. Dalej opisane używane oprogramowanie (rozdział 5), oraz opis przebiegu badań (rozdział 6), zakończony prezentacją wyników i dyskusją nad potencjalnymi ulepszeniami w stworzonym agencie sztucznej inteligencji.


Back