Knowledge base: Warsaw University of Technology

Settings and your account

Back

Development of design and technology chain sprockets for hight performance motorcycles

Łukasz Sieluk

Abstract

The main aim of this work is to propose the manufacturing process of motocycle sporckets for the extreme driving by using water-jest technology. This is an alternative method for cutting process used in production. Water cutting is not very profitable in mass production because of economical factors: the execution time is much longer comparing to slicing. however, in small scale production (performed on request) this method is indispensable.
Record ID
WUT722fe18db4764787bcee8f57a27ca23a
Diploma type
Master of Science
Author
Łukasz Sieluk (FACME) Łukasz Sieluk,, Faculty of Automotive and Construction Machinery Engineering (FACME)
Title in Polish
Opracowanie konstrukcji i technologii wykonywania kół zębatych łańcuchowych do motocykli wyczynowych
Supervisor
Piotr Skawiński (FACME/IMDF) Piotr Skawiński,, Institute of Machine Design Fundamentals (FACME/IMDF)Faculty of Automotive and Construction Machinery Engineering (FACME)
Conductor
Jerzy Osiński (FACME/IMDF) Jerzy Osiński,, Institute of Machine Design Fundamentals (FACME/IMDF)Faculty of Automotive and Construction Machinery Engineering (FACME)
Certifying unit
Faculty of Automotive and Construction Machinery Engineering (FACME)
Affiliation unit
Institute of Machine Design Fundamentals (FACME/IMDF)
Study subject / specialization
, Mechanika i Budowa Maszyn
Language
(pl) Polish
Status
Finished
Defense Date
17-05-2012
Issue date (year)
2012
Pages
74
Reviewers
Ryszard Kuryjański (FACME/IMDF) Ryszard Kuryjański,, Institute of Machine Design Fundamentals (FACME/IMDF)Faculty of Automotive and Construction Machinery Engineering (FACME)
Keywords in Polish
przekładnia łańcuchowa, konstrukcja, technologia, stunt motocyklowy,
Abstract in Polish
Celem niniejszej pracy jest zaproponowanie procesu wytwarzania zębatki motocyklowej do jazdy ekstremalnej przy wykorzystaniu technologii cięcia strumieniem wody. Jest to metoda alternatywna dla procesu wykrawania stosowanego w produkcji seryjnej. Cięcie wodą ze względów ekonomicznych jest mało opłacalne w produkcji masowej ponieważ czas wykonania jest znacznie dłuższy w porównaniu z wykrawaniem. jednak w produkcji małoseryjnej realizowanej na zamówienie pod konkretny motocykl wyczynowy okazuje się niezastąpione.

Uniform Resource Identifier
https://repo.pw.edu.pl/info/master/WUT722fe18db4764787bcee8f57a27ca23a/
URN
urn:pw-repo:WUT722fe18db4764787bcee8f57a27ca23a

Confirmation
Are you sure?
Report incorrect data on this page