xxx

Michał Bramorski

Abstract

xxx
Diploma typeMaster of Science
Author Michał Bramorski ITLMS
Michał Bramorski,,
- The Institute of Aeronautics and Applied Mechanics
Title in PolishOptymalizacja kompozytowych konstrukcji cienkościennych na przykładzie tylnej części kadłuba samolotu
Supervisor Tomasz Zagrajek ITLMS
Tomasz Zagrajek,,
- The Institute of Aeronautics and Applied Mechanics
Certifying unitFaculty of Power and Aeronautical Engineering (FPAE)
Affiliation unitThe Institute of Aeronautics and Applied Mechanics (IAAM)
Study subject / specializationMechanika i Budowa Maszyn
Languagepl polski
StatusFinished
Defense Date16-01-2013
Issue date (year)2013
Pages107
Internal identifierMEL; PD-2038
Reviewers Tomasz Zagrajek ITLMS
Tomasz Zagrajek,,
- The Institute of Aeronautics and Applied Mechanics
, Marek Tracz ITLMS
Marek Tracz,,
- The Institute of Aeronautics and Applied Mechanics
Keywords in Polishoptymalizacja, model parametryczny, analiza wytrzymałościowa, analiza statyczna, analiza stateczności, kadłub samolotu, MES, ANSYS, materiał kompozytowy, laminat, mechanika laminatu
Keywords in Englishxxx
Abstract in PolishCelem pracy było pokazanie możliwości optymalizacji konstrukcji cienkościennych z użyciem materiałów kompozytowych na przykładzie tylnej części kadłuba samolotu z wykorzystaniem pakietu ANSYS. W pracy w opisane zostały min. zasady MES (w skrócie) i teoria dotycząca materiałów kompozytowych (klasyfikacja, model obliczeniowy). Przedstawiony został przykład optymalizacji parametrycznej –zadanie, gdzie funkcją celu była minimalizacja naprężeń w płytce z karbem odciążającym. W tym samym rozdziale (4.) objaśnione zostały zasady działania algorytmów i narzędzi służących do tego rodzaju optymalizacji, które zaimplementowane są w systemie ANSYS. Głównym zadaniem była zmiana materiału obliczonej w pracy [7] tylnej części kadłuba samolotu. Rozdział 5. zawiera porównanie obliczeń dla ww. modelu wykonanego (i obliczonego w pracy [7]) z duraluminium i obliczonego w niniejszej pracy dla materiału kompozytowego S2 Glass/Epoxy. Wykazano słuszność zastosowania materiału kompozytowego w tego rodzaju konstrukcji. Rozwiązania wskazały również konieczność dalszych działań optymalizacyjnych, zmian konstrukcyjnych, które mogłyby przyczynić się do zbudowania rzeczywistego obiektu o mniejszej masie niż badany w pracy [7] kadłub wykonany z duraluminium.
File
Praca_mgr_Michał_Bramorski.pdf 37.73 MB

Get link to the record
msginfo.png

Back