Investigation of running properties of high-speed railway cars equipped with single-axle bogies

Maciej Piotrowski

Abstract

The work is devoted to examining running properties of the high-speed railway cars with single-axis bogies, with using the package of MBS software. The model of the Talgo train was built, with single-axis bogies and independently rotating wheels. Analyses of the train model stability were conducted along the straight track and lateral interaction between wheels and rails was analysed on the curved track type of S.
Diploma typeMaster of Science
Author Maciej Piotrowski (FACME / IAE)
Maciej Piotrowski,,
- Institute of Automotive Engineering
Title in PolishBadanie właściwości biegowych szybkobieżnego zespołu wagonów z wózkami jednoosiowymi
Supervisor Jan Matej (FACME / IAE)
Jan Matej,,
- Institute of Automotive Engineering

Conductor Jan Matej (FACME / IAE)
Jan Matej,,
- Institute of Automotive Engineering
Certifying unitFaculty of Automotive and Construction Machinery Engineering (FACME)
Affiliation unitInstitute of Automotive Engineering (FACME / IAE)
Languagepl polski
StatusFinished
Issue date (year)2003
Pages65
Reviewers Jerzy Piotrowski (FACME / IAE)
Jerzy Piotrowski,,
- Institute of Automotive Engineering
Keywords in Polishwagony szybkobieżne, wózek jednoosiowy, stateczność ruchu
Keywords in Englishhigh-speed railway cars, single-axis bogie, stability of motion
Abstract in PolishPraca poświęcona jest badaniu właściwości biegowych szybkobieżnego zespołu wagonów z wózkami jednoosiowymi z wykorzystaniem pakietu oprogramowania typu MBS. Zbudowany został model pociągu o układzie Talgo, z jednoosiowymi wózkami o niezależnie obracających się kołach. Przeprowadzone zostały analizy stateczności ruchu modelu pociągu po torze prostym oraz zbadano poprzeczne oddziaływanie kół na szyny na torze zakrzywionym typu S.

Get link to the record

Back
Confirmation
Are you sure?