Data Analysis Methods for Increasing Sales Used in CRM Systems

Anna Kopertowska

Abstract

The subject of the thesis are methods of data analysis used in CRM systems in order to increase sales. CRM systems and tecbniqucs to increase sales they use were described. As part of the work, an analysis of the actual sales data from supermarket was carried out The results of the computations arc intended to support decision-making in the area of sales increasement. They support many marketing techniques, from placing the products in the store, supporting the promotional campaigns, to cross-selling and up-selling. The use of association rules and sequential patterns in cross-selling were described in detail. Data analysis was performed using STATISTICA system.
Diploma typeMaster of Science
Author Anna Kopertowska II
Anna Kopertowska,,
- The Institute of Computer Science
Title in PolishMetody analizy danych w zakresie zwiększania sprzedaży wykorzystywane w systemach CRM
Supervisor Andrzej Ciemski II
Andrzej Ciemski,,
- The Institute of Computer Science
Certifying unitFaculty of Electronics and Information Technology (FEIT)
Affiliation unitThe Institute of Computer Science (IN)
Languagepl polski
StatusFinished
Issue date (year)2013
Internal identifierENII-PM.001724
Keywords in Polishanaliza danych, zwiększanie sprzedaży, CRM, STATISTICA
Keywords in Englishdata analysis, increasing sales, CRM, STATISTICA
Abstract in PolishTematem pracy są metody analizy danych w zakresie zwiększania sprzedaży wykorzystywane w systemach CRM. Została omówiona budowa systemów CRM oraz opisano techniki zwiększania sprzedaży w nich stosowane. W części projektowej, została przeprowadzona analiza rzeczywistych danych sprzedażowych pochodzących z supermarketu. Uzyskane wyniki mają na celu wspieranie podejmowania decyzji w obszarze zwiększenia sprzedaży. Przeprowadzone analizy danych wspomagają wiele technik marketingowych, zaczynając od rozmieszczania produktów w sklepie, kampanii promocyjnych po wsparcie sprzedaży krzyżowej i rozszerzonej. Szczególna uwaga jest poświęcona wykorzystaniu reguł asocjacyjnych i wzorców sekwencyjnych w sprzedaży krzyżowej. Analizy danych zostały przeprowadzone z wykorzystaniem systemu STATISTICA.

Get link to the record
msginfo.png

Back