Baza wiedzy: Politechnika Warszawska

Ustawienia i Twoje konto

Baza Wiedzy Politechniki Warszawskiej
>
Powrót

Oczekiwania e-consumentów wobec rozwoju kanału sprzedaży internetowej na przykładzie przedsiębiorstw CCC S.A. oraz eobuwie.pl S.A

Abstract

In the twenty-first century, the pattern of functioning of consumers, and thus business entities offering specific products or services, has changed dynamically. Therefore, the behavior related to the purchase of specific goods or services has also been modernized. In particular, this situation applies to consumer products, such as clothing. Increasingly, the stationary sales model is being replaced by electronic sales or a hybrid system (omnichannel). The aim of this study was to analyze the building model and identify the intensity of development of the online sales channel in CCC shoe stores and e-shoes. The research was carried out using the diagnostic survey method, taking into account the author's questionnaire questionnaire. The collected research material allowed to conclude that the customers surveyed customers prefer to buy shoes electronically. In the opinion of consumers, the biggest advantage of online sales are attractive product prices – in the opinion of respondents, the key advantages of online sales are primarily round-the-clock availability of products, the ability to compare prices of the same product in individual stores or quick handling of electronic orders. The respondents also pointed to the quite important importance of competitive prices and discount coupons (cyclical promotional campaigns) in relation to electronic stores. From the perspective of the respondents, the key disadvantage is the inability to measure the goods and assess the quality – this is another hypothesis that should be considered confirmed. It turns out that nowadays the most appreciated sales channel is omnichannel, i.e. the one that is based on both the functioning of stationary and electronic sales. It is on the basis of this strategy that CCC and eobuwie base their activities. It is on the basis of this strategy that CCC and eobuwie base their activities. It allows you to reach the widest target group of customers with various preferences in the purchase of footwear.
Identyfikator pozycji
WUT19af5e230e9a450ba6f28ece834cdad4
Rodzaj dyplomu
Praca magisterska
Tytuł w języku polskim
Oczekiwania e-consumentów wobec rozwoju kanału sprzedaży internetowej na przykładzie przedsiębiorstw CCC S.A. oraz eobuwie.pl S.A
Promotor
Barbara Felic (KNEiS) Barbara Felic Kolegium Nauk Ekonomicznych i Społecznych w Płocku (KNEiS)
Jednostka dyplomująca
Kolegium Nauk Ekonomicznych i Społecznych w Płocku (KNEiS)
Jednostka prowadząca
Kolegium Nauk Ekonomicznych i Społecznych w Płocku (KNEiS)
Kierunek / specjalność studiów
Ekonomia
Język
pol (pl) polski
Status pracy
Obroniona
Data obrony
08-07-2022
Data (rok) wydania
2022
Recenzenci
Barbara Felic (KNEiS) Barbara Felic Kolegium Nauk Ekonomicznych i Społecznych w Płocku (KNEiS) Magdalena Kludacz-Alessandri (KNEiS) Magdalena Kludacz-Alessandri Kolegium Nauk Ekonomicznych i Społecznych w Płocku (KNEiS)
Słowa kluczowe w języku polskim
E-commerce, rynek, sklepy stacjonarne, sklepy elektroniczne, omnichannel, CCC, eobuwie, strategia, model, sprzedaż
Słowa kluczowe w języku angielskim
E-commerce, market, stationary stores, electronic stores, omnichannel, CCC, e-shoes, strategy, model, sales
Streszczenie w języku polskim
W XXI wieku w sposób dynamiczny zmienił się schemat funkcjonowania konsumentów, a co za tym idzie, podmiotów gospodarczych oferujących konkretne produkty lub też usługi. Modernizacji uległy wobec tego również zachowania związane z zakupem konkretnych towarów czy też usług. W szczególności sytuacja ta dotyczy produktów o konsumpcyjnym charakterze, jak chociażby odzieży. Coraz częściej model sprzedaży stacjonarnej zostaje wyparty przez sprzedaż w formie elektronicznej bądź system hybrydowy (omnichannel). Celem niniejszej pracy była analiza modelu budowania oraz identyfikacja natężenia rozwoju kanału sprzedaży internetowej w sklepach obuwniczych CCC oraz eobuwie. Badania przeprowadzono za pomocą metody sondażu diagnostycznego, z uwzględnieniem autorskiego kwestionariusza ankiety. Zgromadzony materiał badawczy pozwolił na stwierdzenie, iż klienci ankietowani klienci preferują zakupy obuwia drogą elektroniczną. W ocenie konsumentów największym atutem sprzedaży internetowej są atrakcyjne ceny produktów – w opinii ankietowanych kluczowymi zaletami sprzedaży internetowej jest przede wszystkim całodobowa dostępność produktów, możliwość zestawienia cen tego samego produktu w poszczególnych sklepach czy też szybka obsługa zamówień elektronicznych. Ankietowani wskazywali również na dość istotne znaczenie konkurencyjnych cen oraz kuponów rabatowych (cyklicznych akcji promocyjnych) w odniesieniu do sklepów elektronicznych. Z perspektywy ankietowanych osób kluczową wadą jest brak możliwości zmierzenia towaru i oceny jakości – jest to kolejna hipoteza, którą należy uznać za potwierdzoną. Okazuje się, iż współcześnie najbardziej docenianym kanałem sprzedaży jest omnichannel, czyli ten, który opiera się zarówno na funkcjonowaniu sprzedaży stacjonarnej jak i elektronicznej. Właśnie w oparciu o tę strategię swoją działalność opiera CCC oraz eobuwie. Umożliwia ona dotarcie do najszerszej docelowej grupy klientów posiadających różnorodne preferencje w zakresie zakupu obuwia.
Plik pracy
  • Plik: 1
    316474_mgr.pdf
    Zgłoszenie prośby o wygenerowanie linku do pobrania plików
Poproś o plik WCAG
Pola lokalne
Identyfikator pracy APD: 51854

Jednolity identyfikator zasobu
https://repo.pw.edu.pl/info/master/WUT19af5e230e9a450ba6f28ece834cdad4/
URN
urn:pw-repo:WUT19af5e230e9a450ba6f28ece834cdad4


Potwierdzenie
Czy jesteś pewien?
Zgłoszenie uwag dotyczących tej strony
Schowek