Knowledge base: Warsaw University of Technology

Settings and your account

Back

Methods of measurement quality of service provided via cellular networks

Zuzanna Maria Kapłon

Abstract

The purpose of this thesis was to propose a new method for measuring the quality of mobile networks. It is based on two existing methods, which are Drive Test method and Crowdsourcing method and they were analyzed. The presented new approach joins the previously mentioned methodologies so that they could cooperate effecitvely and be performed together to analyze the quality of cellular networks. In this thesis the subject of QoS – Qualty of Service in mobile networks and different models of QoS and KPI – Key Perfomance Indicators were presented.
Diploma type
Engineer's / Bachelor of Science
Diploma type
Engineer's thesis
Author
Zuzanna Maria Kapłon (FEIT) Zuzanna Maria Kapłon,, The Institute of Telecommunications (FEIT)Faculty of Electronics and Information Technology (FEIT)
Title in Polish
Metody badania jakości usług świadczonych za pomocą sieci komórkowych
Supervisor
Sławomir Kula (FEIT) Sławomir Kula,, The Institute of Telecommunications (FEIT)Faculty of Electronics and Information Technology (FEIT)
Certifying unit
Faculty of Electronics and Information Technology (FEIT)
Affiliation unit
The Institute of Telecommunications (FEIT)
Study subject / specialization
Telekomunikacja (Telecommunications)
Language
(pl) Polish
Status
Finished
Defense Date
14-02-2019
Issue date (year)
2019
Reviewers
Henryk Kułakowski (FEIT) Henryk Kułakowski,, The Institute of Telecommunications (FEIT)Faculty of Electronics and Information Technology (FEIT) Sławomir Kula (FEIT) Sławomir Kula,, The Institute of Telecommunications (FEIT)Faculty of Electronics and Information Technology (FEIT)
Keywords in Polish
QoS, KPI, Sieć mobilna, Sieć komórkowa, Drive Test, Crowdsourcing
Keywords in English
QoS, KPI, Mobile network, Cellular network, Drive Test, Crowdsourcing
Abstract in Polish
Celem pracy było zaproponowanie nowej metody pomiaru jakości w sieciach mobilnych. Opiera się ona na działaniu dwóch istniejących już metod, jakimi są metoda Drive Test oraz metoda Crowdsourcing, które zostały w pracy poddane analizie. Zaproponowana metoda łączy te dwie metody, tak aby efektywnie współpracowały i były przeprowadzane razem w celu badania jakości w sieciach komórkowych. W pracy przedstawiony został temat jakości w sieciach mobilnej QoS (ang. Quality of Service), różne modele jakości usług oraz wskaźniki KPI (ang. Key Performance Indicators) – kluczowe wskaźniki efektywności.
File
  • File: 1
    Kapłon_Zuzanna_Praca_Dyplomowa_Inżynierska.pdf
Request a WCAG compliant version
Local fields
Identyfikator pracy APD: 32048

Uniform Resource Identifier
https://repo.pw.edu.pl/info/bachelor/WUTf500ec1f5b4a49559edfd67eeccf7a17/
URN
urn:pw-repo:WUTf500ec1f5b4a49559edfd67eeccf7a17

Confirmation
Are you sure?
Report incorrect data on this page