Knowledge base: Warsaw University of Technology

Settings and your account

Back

Electric drive selection analysis with minimal energy usage criteria

Piotr Stanisław Wereszczyński

Abstract

This thesis presents process of selection of ‘Green Arrow’ vehicle powertrain with the use of BLDC motor. Main slection criteria is energy usage coefficient defined as distance driven by the vehicle with 1 kWh of energy consumed. Project uses mathematical model of BLDC motor, Lithium-Ion battery and 2-gear and 3-gear transimssion boxes and shows process of drive cycle building through acceleration, deceleration and maximum speed choosing. Mathematical model has been made with Matlab SIMULINK software use and Visual Studio based computer program as cycle selection aid.
Diploma type
Engineer's / Bachelor of Science
Diploma type
Engineer's thesis
Author
Piotr Stanisław Wereszczyński (FACME) Piotr Stanisław Wereszczyński,, Faculty of Automotive and Construction Machinery Engineering (FACME)
Title in Polish
Analiza doboru napędu elektrycznego pojazdu przy wykorzystaniu kryterium minimalnego zuzycia energii
Supervisor
Antoni Szumanowski (FACME/ICME) Antoni Szumanowski,, The Institute of Construction Machinery Engineering (FACME/ICME)Faculty of Automotive and Construction Machinery Engineering (FACME)
Certifying unit
Faculty of Automotive and Construction Machinery Engineering (FACME)
Affiliation unit
The Institute of Construction Machinery Engineering (FACME/ICME)
Study subject / specialization
, Mechanika i Budowa Maszyn
Language
(pl) Polish
Status
Finished
Defense Date
12-09-2016
Issue date (year)
2016
Pages
56
Internal identifier
SIMR; D-1483
Reviewers
Arkadiusz Hajduga (FACME/ICME) Arkadiusz Hajduga,, The Institute of Construction Machinery Engineering (FACME/ICME)Faculty of Automotive and Construction Machinery Engineering (FACME) Antoni Szumanowski (FACME/ICME) Antoni Szumanowski,, The Institute of Construction Machinery Engineering (FACME/ICME)Faculty of Automotive and Construction Machinery Engineering (FACME)
Keywords in Polish
1.Napęd elektryczny, 2.Modelowanie układu napędowego, 3.Shell Eco-Marathon, 4.pojazdy ekologiczne
Keywords in English
1.Electric drivetrain, 2.Drivetrain modelling, 3.Shell Eco-Marathon, 4.Ecological vehicles
Abstract in Polish
Niniejsza praca przedstawia proces doboru układu napędowego pojazdu Green Arrow z wykorzystaniem silnika elektrycznego bezszczotkowego zasilanego prądem stałym. Głównym kryterium doboru zaproponowanego układu jest współczynnik wykorzystania energii definiowany jako droga przejechana przez pojazd przy wykorzystaniu 1 kWh energii. Projekt wykorzystuje model matematyczny silnika BLDC, baterii typu Li-Ion oraz przekładni dwu- i trzybiegowych oraz prezentuje proces doboru cyklu jazdy poprzez wykorzystanie różnych wartości prędkości maksymalnej, jednostajnego przyspieszenia oraz jednostajnego opóźnienia. Model matematyczny został wykonany w środowisku Matlab z rozszerzeniem SIMULINK zaś proces doboru cyklu był wspomagany przez program napisany w środowisku Visual Studio.
File
  • File: 1
    Analiza doboru napędu elektrycznego pojazdu przy wykorzystaniu kryterium minimalnego zuzycia energii - Piotr Wereszczyński.pdf
Request a WCAG compliant version
Local fields
Identyfikator pracy APD: 13535

Uniform Resource Identifier
https://repo.pw.edu.pl/info/bachelor/WUTd1debd4f89d64be090e5b42c1a8adcc0/
URN
urn:pw-repo:WUTd1debd4f89d64be090e5b42c1a8adcc0

Confirmation
Are you sure?
Report incorrect data on this page