Baza wiedzy: Politechnika Warszawska

Ustawienia i Twoje konto

Powrót

Koncepcja modyfikacji mocy silnika samochodu osobowego

Karol Władysław Piwowarczyk

Abstract

The purpose of this engineering work was the concept of changes power in a car engine, increase torque while reducing average consumption of fuel based on the change controller parameters of the engine and its accessories. Describes the principle of operation of the program to modify the map of the vehicle and how to prepare programs for chip-tuning and measuring devices. The results of the measurements before and after modifications have been made to the portable dynamometer made by Dynonet. The following diploma thesis has been performed methods to modify the power of the car engine in terms of mechanical and electronic equipment. The analysis of parameters of the engine of the car Volkswagen Passat B5 1.9 TDI AWX, then the modification of the engine control software. Maps which was changed were responsible for the operation of the engine, together with a detailed discussion of them. It shows the principle of the unit injector. Describes a system of electronic engine control EDC and presents sensors and actuators to support it in the correct action.
Rodzaj dyplomu
Praca inżynierska / licencjacka
Typ dyplomu
Praca inżynierska
Autor
Karol Władysław Piwowarczyk (WSiMR) Karol Władysław Piwowarczyk Wydział Samochodów i Maszyn Roboczych (WSiMR)
Tytuł w języku polskim
Koncepcja modyfikacji mocy silnika samochodu osobowego
Promotor
Marcin Jasiński (WSiMR/IPiMR) Marcin Jasiński Instytut Pojazdów i Maszyn Roboczych (WSiMR/IPiMR)Wydział Samochodów i Maszyn Roboczych (WSiMR)
Jędrzej Mączak (WSiMR/IPiMR) Jędrzej Mączak Instytut Pojazdów i Maszyn Roboczych (WSiMR/IPiMR)Wydział Samochodów i Maszyn Roboczych (WSiMR)
Jednostka dyplomująca
Wydział Samochodów i Maszyn Roboczych (WSiMR)
Jednostka prowadząca
Instytut Pojazdów (WSiMR/IPiMR)
Kierunek / specjalność studiów
Mechatronika
Język
(pl) polski
Status pracy
Obroniona
Data obrony
25-04-2016
Data (rok) wydania
2016
Recenzenci
Marcin Jasiński (WSiMR/IPiMR) Marcin Jasiński Instytut Pojazdów i Maszyn Roboczych (WSiMR/IPiMR)Wydział Samochodów i Maszyn Roboczych (WSiMR) Krzysztof Szczurowski (WSiMR/IPiMR) Krzysztof Szczurowski Instytut Pojazdów i Maszyn Roboczych (WSiMR/IPiMR)Wydział Samochodów i Maszyn Roboczych (WSiMR)
Słowa kluczowe w języku polskim
1.Chiptuning 2.Sterownik EDC15 3.OBD 4.Modyfikacja map silnika
Słowa kluczowe w języku angielskim
1.Chiptuning 2.EDC15 Driver 3.OBD 4.Modifiaction of Engine Maps
Streszczenie w języku polskim
Celem niniejszej pracy inżynierskiej była koncepcja zmiany mocy silnika samochodu osobowego, podniesienie momentu obrotowego przy jednoczesnym obniżeniu poziomu spalania paliwa bazująca na zmianie parametrów sterownika silnika oraz jego osprzętu. Opisano zasadę działania programu do modyfikacji map sterownika silnika, sposób przygotowania pojazdu, programów do chiptuningu oraz urządzeń pomiarowych. Wyniki pomiarów przed jak i po modyfikacji zostały dokonane na hamowni przenośnej firmy Dynomet. W niniejszej pracy inżynierskiej przedstawiono sposoby modyfikacji mocy silnika samochodu osobowego pod względem mechanicznym oraz elektronicznym. Przeprowadzono analizę parametrów silnika samochodu marki Volkswagen Passat B5 1.9 TDI AWX, następnie została przeprowadzona zmiana oprogramowania sterownika silnika. Zmianom uległy mapy odpowiedzialne za pracę silnika wraz ze szczegółowym ich omówieniem. Przedstawiono zasadę działania pompowtryskiwaczy. Opisano układ elektronicznego sterowania silnika EDC oraz zaprezentowano czujniki oraz elementy wykonawcze wspomagające sterownik w poprawnym działaniu.
Plik pracy
  • Plik: 1
    Koncepcja zmiany mocy silnika samochodu osobowego.pdf
Poproś o plik WCAG
Pola lokalne
Identyfikator pracy APD: 11151

Jednolity identyfikator zasobu
https://repo.pw.edu.pl/info/bachelor/WUTc808e6e3e1eb48458dd9a8ed2f8885dc/
URN
urn:pw-repo:WUTc808e6e3e1eb48458dd9a8ed2f8885dc

Potwierdzenie
Czy jesteś pewien?
Zgłoszenie uwag dotyczących tej strony