Knowledge base: Warsaw University of Technology

Settings and your account

Back

Concept of modification engine power of a passanger car

Karol Władysław Piwowarczyk

Abstract

The purpose of this engineering work was the concept of changes power in a car engine, increase torque while reducing average consumption of fuel based on the change controller parameters of the engine and its accessories. Describes the principle of operation of the program to modify the map of the vehicle and how to prepare programs for chip-tuning and measuring devices. The results of the measurements before and after modifications have been made to the portable dynamometer made by Dynonet. The following diploma thesis has been performed methods to modify the power of the car engine in terms of mechanical and electronic equipment. The analysis of parameters of the engine of the car Volkswagen Passat B5 1.9 TDI AWX, then the modification of the engine control software. Maps which was changed were responsible for the operation of the engine, together with a detailed discussion of them. It shows the principle of the unit injector. Describes a system of electronic engine control EDC and presents sensors and actuators to support it in the correct action.
Diploma type
Engineer's / Bachelor of Science
Diploma type
Engineer's thesis
Author
Karol Władysław Piwowarczyk (FACME) Karol Władysław Piwowarczyk,, Faculty of Automotive and Construction Machinery Engineering (FACME)
Title in Polish
Koncepcja modyfikacji mocy silnika samochodu osobowego
Supervisor
Marcin Jasiński (FACME/IV) Marcin Jasiński,, Institute of Vehicles (FACME/IV)Faculty of Automotive and Construction Machinery Engineering (FACME)
Jędrzej Mączak (FACME/IV) Jędrzej Mączak,, Institute of Vehicles (FACME/IV)Faculty of Automotive and Construction Machinery Engineering (FACME)
Certifying unit
Faculty of Automotive and Construction Machinery Engineering (FACME)
Affiliation unit
Institute of Automotive Engineering (FACME/IV)
Study subject / specialization
, Mechatronika
Language
(pl) Polish
Status
Finished
Defense Date
25-04-2016
Issue date (year)
2016
Reviewers
Marcin Jasiński (FACME/IV) Marcin Jasiński,, Institute of Vehicles (FACME/IV)Faculty of Automotive and Construction Machinery Engineering (FACME) Krzysztof Szczurowski (FACME/IV) Krzysztof Szczurowski,, Institute of Vehicles (FACME/IV)Faculty of Automotive and Construction Machinery Engineering (FACME)
Keywords in Polish
1.Chiptuning 2.Sterownik EDC15 3.OBD 4.Modyfikacja map silnika
Keywords in English
1.Chiptuning 2.EDC15 Driver 3.OBD 4.Modifiaction of Engine Maps
Abstract in Polish
Celem niniejszej pracy inżynierskiej była koncepcja zmiany mocy silnika samochodu osobowego, podniesienie momentu obrotowego przy jednoczesnym obniżeniu poziomu spalania paliwa bazująca na zmianie parametrów sterownika silnika oraz jego osprzętu. Opisano zasadę działania programu do modyfikacji map sterownika silnika, sposób przygotowania pojazdu, programów do chiptuningu oraz urządzeń pomiarowych. Wyniki pomiarów przed jak i po modyfikacji zostały dokonane na hamowni przenośnej firmy Dynomet. W niniejszej pracy inżynierskiej przedstawiono sposoby modyfikacji mocy silnika samochodu osobowego pod względem mechanicznym oraz elektronicznym. Przeprowadzono analizę parametrów silnika samochodu marki Volkswagen Passat B5 1.9 TDI AWX, następnie została przeprowadzona zmiana oprogramowania sterownika silnika. Zmianom uległy mapy odpowiedzialne za pracę silnika wraz ze szczegółowym ich omówieniem. Przedstawiono zasadę działania pompowtryskiwaczy. Opisano układ elektronicznego sterowania silnika EDC oraz zaprezentowano czujniki oraz elementy wykonawcze wspomagające sterownik w poprawnym działaniu.
File
  • File: 1
    Koncepcja zmiany mocy silnika samochodu osobowego.pdf
Request a WCAG compliant version
Local fields
Identyfikator pracy APD: 11151

Uniform Resource Identifier
https://repo.pw.edu.pl/info/bachelor/WUTc808e6e3e1eb48458dd9a8ed2f8885dc/
URN
urn:pw-repo:WUTc808e6e3e1eb48458dd9a8ed2f8885dc

Confirmation
Are you sure?
Report incorrect data on this page