Raytracing Using GPU

Michał Kozakiewicz

Abstract

The subject of this thesis is the implementation of a ray-tracer working on Graphics processing unit (GPU), using Nvidia Compute Unified Device Architecture (CUDA). The algorithm used is “classic’t Whitted style, recursive ray-tracing. Intersection acceleration is handled by a kd-tree. Emphasis has been put on attaining high quality images. Additionally, the thesis presents a guideline of how object oriented programming can be used with CIJ])A.
Diploma typeEngineer's / Bachelor of Science
Diploma typeEngineer's thesis
Author Michał Kozakiewicz (FEIT / IN)
Michał Kozakiewicz,,
- The Institute of Computer Science
Title in PolishSledzenie promieni przy użyciu GPU
Supervisor Zbigniew Szymański (FEIT / IN)
Zbigniew Szymański,,
- The Institute of Computer Science

Certifying unitFaculty of Electronics and Information Technology (FEIT)
Affiliation unitThe Institute of Computer Science (FEIT / IN)
Languageen angielski
StatusFinished
Issue date (year)2008
Keywords in Polishray, trace, GPU, CUDA, kd-tree
Keywords in Englishray, trace, GPU, CUDA, kd-trce
Abstract in PolishPrzedmiotem pracy jest implementacja ray-tracer’a działajâcego na Graphics Processing Unit (GPU) przy użyciu Nvidia Compute Unified Device Architecture (CUDA). Do śledzenia promieni użyty został klasyczny rekursywny algorytm Whitted’a. Akcelereracja testów przecięcia realizowana jest przez drzewo kd (kd-tree). Nacisk położony został na jakość uzyskiwanych obrazów. Dodatkowo, przedstawiona została metodyka programowania obiektowego w CUDA.

Get link to the record

Back
Confirmation
Are you sure?