Knowledge base: Warsaw University of Technology

Settings and your account

Back

The Engineering Thesis Topic: Analysis capabilities modernization of geometric layout railway line number 14, 811 from Łódź Kaliska to Zduńska Wola

Piotr Bagiński

Abstract

The Engineering thesis topic is analysis capabilities modernization of geometric layout 43 kilometers length a railway line number 14, 811 from Łódź Kaliska to Zduńska Wola. The purpose was increase speed limit for slow trains to 160 kilometers per hour and to 100 kilometers per hour for goods trains. In Chapter 2 I wrote about necessary definition, legal acts and software. In Chapter 3 I presented the description of condition a railway line 14, 811 . I focused on railway layout, level crossing, stops, railway station, bridges. In Chapter 4 I focused on current technical requirements for railway layout. In Chapter 5 I made my own modernization concept. Also I analyzed capabilities modernization. Finally in Chapter 6 I drew conclusion for my concept.
Diploma type
Engineer's / Bachelor of Science
Diploma type
Engineer's thesis
Author
Piotr Bagiński (FCE) Piotr Bagiński,, Faculty of Civil Engineering (FCE)
Title in Polish
Analiza możliwośći modernizacji układu geometrycznego linii kolejowej nr 14, 811 na odcinku Łódź Kaliska - Zduńska Wola
Supervisor
Stanisław Zdzisław Żurawski (FCE/IRB) Stanisław Zdzisław Żurawski,, The Institute of Roads and Bridges (FCE/IRB)Faculty of Civil Engineering (FCE)
Certifying unit
Faculty of Civil Engineering (FCE)
Affiliation unit
The Institute of Roads and Bridges (FCE/IRB)
Study subject / specialization
, Budownictwo
Language
(pl) Polish
Status
Finished
Defense Date
15-05-2019
Issue date (year)
2019
Pages
56+załączniki
Internal identifier
DIL-5528
Reviewers
Wojciech Antoni Oleksiewicz (FCE/IRB) Wojciech Antoni Oleksiewicz,, The Institute of Roads and Bridges (FCE/IRB)Faculty of Civil Engineering (FCE) Stanisław Zdzisław Żurawski (FCE/IRB) Stanisław Zdzisław Żurawski,, The Institute of Roads and Bridges (FCE/IRB)Faculty of Civil Engineering (FCE)
Keywords in Polish
analiza, modernizacja, układ geometryczny, linia kolejowa, łuk poziomy
Keywords in English
analysis, modernization, geometric layout, railway line, arc
Abstract in Polish
Tematem niniejszej pracy inżynierskiej jest analiza możliwości modernizacji układu geometrycznego linii kolejowej nr 14, 811 na odcinku Łódź Kaliska – Zduńska Wola od km 0+000 od km 43+020 w celu podniesienia prędkości maksymalnej przejazdu pociągów pasażerskich i towarowych. W Rozdziale 2 przytoczyłem definicje, które wykorzystałem w dalszym etapie pracy. Wymieniłem również obecnie obowiązujące akty prawne i podstawowe warunki techniczne dotyczące poruszonego przeze mnie zagadnienia i zaprezentowałem wykorzystane programy komputerowe. Rozdział 3 to opis obecnego stanu linii, była w nim mowa o lokalizacji odcinka, układzie geometrycznym trasy, niwelecie, przystankach, stacjach, przejazdach kolejowych i obiektach inżynieryjnych. W Rozdziale 4 dokładnie omówiłem aktualne wymagania techniczne dotyczące klasyfikacji linii kolejowej, elementów układu geometrycznego trasy i niwelety. W Rozdziale 5 przedstawiłem własną koncepcję i analizę wykonalności modernizacji linii na podstawie obliczeń przedstawionych w programie DIMO i badaniu obecnego stanu linii. W Rozdziale 6 skupiłem się na wyciągnięciu wniosków na podstawie zaprezentowanej wcześniej koncepcji.
File
  • File: 1
    Praca_inż-Bagiński-Piotr-235347.pdf
Request a WCAG compliant version
Local fields
Identyfikator pracy APD: 30251

Uniform Resource Identifier
https://repo.pw.edu.pl/info/bachelor/WUTb201e37222854e88b7f7ba3275ddfe47/
URN
urn:pw-repo:WUTb201e37222854e88b7f7ba3275ddfe47

Confirmation
Are you sure?
Report incorrect data on this page