Liquid animation and modeling using Reactor module in 3D5 Max application

Paweł Moniewski

Abstract

This master thesis investigates the use of Reactor module, which is a part of 3DS MAX program, in liquid animation and modeling. The dissertation contains detailed description of the chosen method as well as presentation of the tool, that was generated to illustrate it’s practical use. Author’s goal was to provide users of 3DS MAX with a helpful software that would ease creating liquid animations. The emphasis was put on including simpl Wed molecular interactions in the implementation and thus reaching a compromise between quality and time of creating the animations. Following 3D5 MIX’s and Reactor module’s build-in objects were used: Rigid Body, Spring, Sphere, BlobMesh. The application was implemented in MaxScript language. The use of the attached framework was carefully described, including presentation of methods of how to gain dfferent ways of liquid behavior. There are also presented other modern liquid animation and modeling methods as well as a brief description of 3DS MAX program.
Diploma typeEngineer's / Bachelor of Science
Diploma typeEngineer's thesis
Author Paweł Moniewski (FEIT / IN)
Paweł Moniewski,,
- The Institute of Computer Science
Title in PolishAnimowanie i modelowanie cieczy z wykorzystaniem modułu Reactor programu 3DS Max
Supervisor Cezary Stępień (FEIT / IN)
Cezary Stępień,,
- The Institute of Computer Science

Certifying unitFaculty of Electronics and Information Technology (FEIT)
Affiliation unitThe Institute of Computer Science (FEIT / IN)
Languagepl polski
StatusFinished
Issue date (year)2008
Internal identifierENII-PI.000885
Keywords in Polishanimacja cieczy, modelowanie cieczy, moduł Reaktor, 3DS Max
Keywords in Englishliquid animation, liquid modeling, module Reactor, 3DS Max
Abstract in PolishW pracy przedstawiono metodę modelowania i animowania zachowań cieczy wykorzystującą możliwości modułu Reactor programu 3DS MAX wraz z opisem i prezentacją narzędzia wykonanego w celu praktycznego jej wykorzystania. Opracowana metoda powstała w celu wsparcia użytkowników programu 3DS MAX w tworzeniu animacji zachowań płynów. W pracy uwzględniono uproszczone oddziaływania międzycząsteczkowe cieczy w celu uzyskania kompromisu, między jakością wizualną tworzonych animacji, a czasem ich wytwarzania. W realizacji wykorzystano nastujące obiekty programu 3DS MAX i modułu Reactor: Rigid Body (ciała sztywne), Spring (sprężyna), Sphere (kula), BlobMesh (metakula). Opracowane narzędzie w całości wytworzone zostało w języku MaxScrit. W pracy przedstawiono sposób wykorzystania dostarczonego oprogramowania wraz ze wskazówkami pozwalającymi uzyskać użytkownikom różne sposoby zachowań animowanych cieczy. Dodatkowo w pracy uwagę poświęcono tematyce związanej ze współczesnymi metodami modelowania i animowania płynów jak również opisowi programu 3DS M

Get link to the record

Back
Confirmation
Are you sure?