Baza wiedzy: Politechnika Warszawska

Ustawienia i Twoje konto

Powrót

Projekt konstrukcji i układu geometrycznego torowiska tramwajowego w koncepcji rozbudowy Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju

Kamil Królak

Abstract

This document is an engineering dissertation which includes a project of track construction and the geometrical arrangement of the concept of an extension of Szczecin Fast Tram (SFT). The first part of this diploma thesis contains plans of an extension of SFT up to now and a description of an existing condition of a first stage of SFT. This chapter was enriched by a photo documentation of a fulfilled project as well as comparison of technical parameters of light rail transit tramway tracks in different cities of Poland. The second part of this diploma thesis incorporates a project of a track construction and it’s geometrical arrangement for three variants of a tram route course. Due to the character of this research paper, this document includes in annex an illustration of a situation plan, a longitudinal section and a cross-section of construction. Recapitulation includes conclusion which came during designing process of three variants of a tram route.
Rodzaj dyplomu
Praca inżynierska / licencjacka
Typ dyplomu
Praca inżynierska
Autor
Kamil Królak (WIL) Kamil Królak Wydział Inżynierii Lądowej (WIL)
Tytuł w języku polskim
Projekt konstrukcji i układu geometrycznego torowiska tramwajowego w koncepcji rozbudowy Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju
Promotor
Wojciech Antoni Oleksiewicz (WIL/IDM) Wojciech Antoni Oleksiewicz Instytut Dróg i Mostów (WIL/IDM)Wydział Inżynierii Lądowej (WIL)
Jednostka dyplomująca
Wydział Inżynierii Lądowej (WIL)
Jednostka prowadząca
Instytut Dróg i Mostów (WIL/IDM)
Kierunek / specjalność studiów
Budownictwo
Język
(pl) polski
Status pracy
Obroniona
Data obrony
14-12-2016
Data (rok) wydania
2016
Paginacja
47 + zał.
Identyfikator wewnętrzny
DIL-3712
Recenzenci
Krzysztof Józef Gradkowski (WIL/IDM) Krzysztof Józef Gradkowski Instytut Dróg i Mostów (WIL/IDM)Wydział Inżynierii Lądowej (WIL) Wojciech Antoni Oleksiewicz (WIL/IDM) Wojciech Antoni Oleksiewicz Instytut Dróg i Mostów (WIL/IDM)Wydział Inżynierii Lądowej (WIL)
Słowa kluczowe w języku polskim
torowisko tramwajowe, układ geometryczny toru, konstrukcja, szybki tramwaj, transport publiczny
Słowa kluczowe w języku angielskim
tramway tracks, track geometrical arrangement, track construction, light rail transit, public transport
Streszczenie w języku polskim
Niniejsza praca dyplomowa inżynierska jest projektem układu geometrycznego toru oraz konstrukcji torowiska w koncepcji rozbudowy Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju. W pierwszej części pracy, przedstawiono dotychczasowe plany budowy SST oraz opisano stan istniejący I etapu Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju. Rozdział został wzbogacony w dokumentację fotograficzną zrealizowanego projektu, a także zestawienie porównawcze parametrów technicznych torowisk szybkiego tramwaju w różnych miastach w Polsce. Dalsza cześć pracy została poświęcona projektowi układu geometrycznego toru oraz konstrukcji torowiska dla trzech wariantów przebiegu trasy tramwajowej. Z uwagi na charakter opracowania, niniejsza praca zawiera w załączeniu rysunki planów sytuacyjnych, profili podłużnych oraz przekroi konstrukcyjnych. W podsumowaniu zawarto wnioski powstałe w procesie projektowania, porównujące trzy warianty przebiegu trasy tramwajowej.
Plik pracy
  • Plik: 1
    praca_inż-Królak_Kamil-251876.pdf
Poproś o plik WCAG
Pola lokalne
Identyfikator pracy APD: 10902

Jednolity identyfikator zasobu
https://repo.pw.edu.pl/info/bachelor/WUTa1a0f1ec99404ac4afa47dd10c34bb3c/
URN
urn:pw-repo:WUTa1a0f1ec99404ac4afa47dd10c34bb3c

Potwierdzenie
Czy jesteś pewien?
Zgłoszenie uwag dotyczących tej strony