Knowledge base: Warsaw University of Technology

Settings and your account

Back

Steel structure design of the multi-storey car park for more than 300 vehicles

Jakub Wojciech Nurczyński

Abstract

The primary task of the study is to design the steel structure of the car park which was created by using the technology of reinforced concrete. The name of the buiding is Park&Ride Ursus Niedźwiadek. It is located in Warsaw. The major elements of our new structure are main bolts, secondary bolts and posts. It is required to make a proper and precise analysis to find out if the provided steel profiles are able to fulfil their purpose. The analysis was made by using Eurocodes. Internal forces were computed in a program named Robot Structural. The calcuations led us to acomplish apropriate dimensions of the main elements. By pointing the most loaded bolts and posts it was decided to choose the following profiles: HEB 280, IPE 450, IPE 360. The architectural layout of a car park remained unchainged. Also the construction of the roof and staircases are the same as in the original project. The highly important part of the project are the drawings. There are eleven positions including general schemes and particular drawings. At the end of the project there is a list of steel elements.
Diploma type
Engineer's / Bachelor of Science
Diploma type
Engineer's thesis
Author
Jakub Wojciech Nurczyński (FCE) Jakub Wojciech Nurczyński,, Faculty of Civil Engineering (FCE)
Title in Polish
Projekt stalowej konstrukcji parkingu wielopoziomowego na ponad 300 miejsc parkingowych
Supervisor
Józef Czernecki (FCE/ICE) Józef Czernecki,, The Institute of Civil Engineering (FCE/ICE)Faculty of Civil Engineering (FCE)
Certifying unit
Faculty of Civil Engineering (FCE)
Affiliation unit
The Institute of Civil Engineering (FCE/ICE)
Study subject / specialization
, Budownictwo
Language
(pl) Polish
Status
Finished
Defense Date
09-07-2019
Issue date (year)
2019
Pages
115+teczka z załącznikami
Internal identifier
DIL-5315
Reviewers
Stanisław Jan Wierzbicki (FCE/ICE) Stanisław Jan Wierzbicki,, The Institute of Civil Engineering (FCE/ICE)Faculty of Civil Engineering (FCE) Józef Czernecki (FCE/ICE) Józef Czernecki,, The Institute of Civil Engineering (FCE/ICE)Faculty of Civil Engineering (FCE)
Keywords in Polish
konstrukcja stalowa, garaż nadziemny, parking wielopoziomowy, rama stalowa, szkielet stalowy
Keywords in English
steel structure, steel frame, car park, parking, Park&Ride
Abstract in Polish
Przedmiotem opracowania jest projekt konstrukcji stalowej parkingu strategicznego P+R Ursus Niedźwiadek zlokalizowanego w Warszawie przy ulicy Orląt Lwowskich w dzielnicy Ursus. Garaż ten funkcjonuje od roku 2012 i został wykonany w technologii żelbetowej. Głównym zadaniem postawionym w niniejszej pracy jest zastąpienie monolitycznego układu płytowo-słupowego ramowym szkieletem stalowym złożonym z rygli, belek oraz słupów. Układ architektoniczny pozostał niezmieniony w stosunku do oryginalnej dokumentacji. Powielono również konstrukcję klatek schodowych oraz przyjęto analogiczne rozwiązanie konstrukcji dachu zastępując jedynie rygle żelbetowe ryglami stalowymi. W celu dobrania odpowiednich przekrojów, wyróżniono reprezentatywny ramowy układ poprzeczny i przeprowadzono kompletną analizę statyczno-wytrzymałościową z wykorzystaniem Eurokodów. Dla poszczególnych elementów konstrukcyjnych (słupy, rygle, belki stropowe) wyznaczono maksymalne siły wewnętrzne (wykorzystując oprogramowanie Robot Structural), które były podstawą do ich wymiarowania. Wszystkie elementy zostały zaprojektowane z profili gorąco walcowanych. W pracy, oprócz części opisowo-obliczeniowej, zawarto rysunki ogólnobudowlane oraz konstrukcyjne. Na rysunkach zamieszczono wykazy stali i łączników.
File
  • File: 1
    Praca-inż-Nurczyński-Jakub-266641.pdf
Request a WCAG compliant version
Local fields
Identyfikator pracy APD: 31039

Uniform Resource Identifier
https://repo.pw.edu.pl/info/bachelor/WUT9e501159448e45e59640f26a6fa9b22f/
URN
urn:pw-repo:WUT9e501159448e45e59640f26a6fa9b22f

Confirmation
Are you sure?
Report incorrect data on this page