Knowledge base: Warsaw University of Technology

Settings and your account

Back

CRM System

Katarzyna Habich

Abstract

Nowadays, while market is dominated by increasing competition between firms, there is a strong need to use systems which can analyze data of clients behaviour and can take advantage of these data to increase clients value and decrease churn ratio. The goal of this work is to present a CRM (Customer Relationshz Management) system that provides data about particular clients and offers campaign management. The designed CRM system collect its data from the database of an e-bookstore. The first part of the work contains theory connected with function that designed project offers. Next, ali used systems and tools are presented. The most important are: Microsoft SQL Server 2000 with its available supplements such as Data Transformation Services or Analysis Services and Microsoft Visual Studio. FinalLy, the last part describes design and implementation.
Diploma type
Engineer's / Bachelor of Science
Diploma type
Engineer's thesis
Author
Katarzyna Habich (FEIT/ICS) Katarzyna Habich,, The Institute of Computer Science (FEIT/ICS)Faculty of Electronics and Information Technology (FEIT)
Title in Polish
System klasy CRM
Supervisor
Andrzej Ciemski (FEIT/ICS) Andrzej Ciemski,, The Institute of Computer Science (FEIT/ICS)Faculty of Electronics and Information Technology (FEIT)
Certifying unit
Faculty of Electronics and Information Technology (FEIT)
Affiliation unit
The Institute of Computer Science (FEIT/ICS)
Language
(pl) Polish
Status
Finished
Issue date (year)
2007
Internal identifier
ENII-PI.000729
Keywords in Polish
CRM, hurtownie danych, business intelligence, systemy wspomagające podejmowanie decyzji
Keywords in English
CRM, data warehouse, business intelligence, decision support systems
Abstract in Polish
W obecnych czasach, gdy na rynku panuje coraz większa konkurencja pomiędzy przedsiębiorstwami, istnieje potrzeba wprowadzenia systemów mogących analizować dane dotyczące zachowania poszczególnych klientów oraz umożliwiające wykorzystanie tych danych do zwiększenia wartości klientów i zmniejszenia współczynnika odejść. Celem niniejszej pracy jest przedstawienie systemu CRM (Customer Relationship Management) dostarczającego danych o poszczególnych klientach oraz oferującego przeprowadzanie docelowych akcji marketingowych. Zródlem danych dla projektowanego systemu CRM jest baza danych sklepu internetowego zajmującego się sprzedażą ksiażek. W pierwszej części pracy przedstawiono teorię dotyczac oferowanych przez zaprojektowany system funkcji. W ramach części drugiej opisano zastosowane systemy i narzędzia. Do najważniejszych należą: Microsoft SQL Server 2000 wraz z dostępnymi dodatkami takimi jak Data Transformation Services, czy Analysis Services oraz Microsoft Visual Studio. Część trzecia obejmuje projekt systemu oraz opis implementacji.

Uniform Resource Identifier
https://repo.pw.edu.pl/info/bachelor/WUT8cd8de61a7f84c87b73f9cf9ea0e098c/
URN
urn:pw-repo:WUT8cd8de61a7f84c87b73f9cf9ea0e098c

Confirmation
Are you sure?
Report incorrect data on this page