Visual Gesture Recognition and Interpretation

Muhammed Tarek Muhammed Abdou Metwally Farahat

Abstract

This paper deals with some techniques used to create a human-computer interface on the example of a simple application of augmented reality. The basic element is the recognition of real-time hand gestures in the video sequence. The recognized gestures are used to interact with a graphically generated 3D object displayed on the screen. The work presents the necessary image processing algorithms and the theory of the most important methods used in the application. In addition, some of the most-used hardware and software tools currently used in computer vision applications have been compared.
Diploma typeEngineer's / Bachelor of Science
Diploma typeEngineer's thesis
Author Muhammed Tarek Muhammed Abdou Metwally Farahat (FEIT)
Muhammed Tarek Muhammed Abdou Metwally Farahat,,
- Faculty of Electronics and Information Technology
Title in PolishRozpoznawanie i interpretacja gestów ręki na podstawie obrazu
Supervisor Rajmund Kożuszek (FEIT / IN)
Rajmund Kożuszek,,
- The Institute of Computer Science
Certifying unitFaculty of Electronics and Information Technology (FEIT)
Affiliation unitThe Institute of Computer Science (FEIT / IN)
Study subject / specializationInformatyka (Computer Science)
Languageen angielski
StatusFinished
Defense Date08-02-2018
Issue date (year)2018
Internal identifier2/18 (2413)
Reviewers Dariusz Turlej (FEIT / IN)
Dariusz Turlej,,
- The Institute of Computer Science
, Rajmund Kożuszek (FEIT / IN)
Rajmund Kożuszek,,
- The Institute of Computer Science
Keywords in Polishwizja komputerowa, OpenCV, OpenGL, rozpoznawanie gestów ręki, rozszerzona rzeczywistość
Keywords in EnglishComputer Vision, OpenCV, OpenGL, Hand Gestures Recognition, Augmented Reality
Abstract in PolishNiniejsza praca dotyczy niektórych technik wykorzystywanych do tworzenia interfejsu człowiek-komputer na przykładzie prostej aplikacji rozszerzonej rzeczywistości. Podstawowym elementem jest rozpoznawanie w czasie rzeczywistym gestów ręki w sekwencji wideo. Rozpoznane gesty służą do interakcji użytkownika z generowanym graficznie obiektem 3D wyświetlanym na ekranie. W pracy przedstawiono niezbędne algorytmy przetwarzania obrazu i teorię najważniejszych metod stosowanych w aplikacji. Ponadto porównano niektóre najczęściej używane narzędzia sprzętowe i programowe używane obecnie w zastosowaniach wizji komputerowej.
File
Visual_Gesture_Recognition_and_Interpretation.pdf 22.79 MB
Local fieldsIdentyfikator pracy APD: 24666

Get link to the record

Back