Knowledge base: Warsaw University of Technology

Settings and your account

Back

The management in critical situations as a task of public relations for chosen examples

Katarzyna Tomczyk

Abstract

The work has taken up the widely comprehended problems of managing in critical situations as a task of Public Relations. It introduces the main aspects of Public Relations. The concept itself, in particular, the chosen tools and the area of usage. The definition of the image of the organization has been introduced and described. The second part presents the ways of preventing the crisis as well as it offers the best solutions to the problem of managing in critical situations. The work explains what the crisis is and why it may appear in the company. It describes the preventive measures that should be taken to avoid critical situations in the company. The third part shows the possibilities of reactions to such situations and the ways of overcoming the crisis on the grounds of the interviews with PR experts as well as the example of two Polish confectionary companies – ‘LOTTE Wedel Sp. Z o. o. and ‘Wawel S. A.
Diploma type
Engineer's / Bachelor of Science
Diploma type
Bachelor thesis
Author
Katarzyna Tomczyk (FASS) Katarzyna Tomczyk,, Faculty of Administration and Social Science (FASS)
Title in Polish
Zarządzanie w sytuacjach kryzysowych jako zadanie PR na wybranych przykładach
Supervisor
Piotr Jermakowicz (FASS/DASMA) Piotr Jermakowicz,, Department of Administration and Security Management in Administration (FASS/DASMA)Faculty of Administration and Social Science (FASS)
Certifying unit
Faculty of Administration and Social Science (FASS)
Affiliation unit
Department of Philosophy of Science, Sociology, and Fundamentals of Technology (FASS/DASMA)
Study subject / specialization
, Administracja
Language
(pl) Polish
Status
Finished
Defense Date
15-07-2016
Issue date (year)
2016
Reviewers
Piotr Jermakowicz (FASS/DASMA) Piotr Jermakowicz,, Department of Administration and Security Management in Administration (FASS/DASMA)Faculty of Administration and Social Science (FASS) Tomasz Dusiewicz (FASS/DASMA) Tomasz Dusiewicz,, Department of Administration and Security Management in Administration (FASS/DASMA)Faculty of Administration and Social Science (FASS)
Keywords in Polish
public relations, sytuacja kryzysowa, Wedel, Wawel
Keywords in English
public relations, critical situation, Wedel, Wawel
Abstract in Polish
Praca podejmuję szeroko pojętą problematykę zarządzania w sytuacjach kryzysowych jako zadanie public relations. W pracy przedstawiono główne aspekty poruszające podstawowe zagadnienia public relations. W szczególności samo pojęcie, wybrane narzędzia, a także obszary stosowania w PR. Przedstawiony został opis definicji wizerunku organizacji. W drugiej części zostały przedstawione sposoby przeciwdziałaniu kryzysowi, a w tym najlepsze rozwiązania zarządzania sytuacją kryzysową. Przedstawiono czym jest kryzys i dlaczego może występować w firmie. Opisano również działania prewencyjne, które w przyszłości mogą zapobiec występowaniu kryzysowi w organizacji. W trzeciej części na podstawie wywiadów przeprowadzonych z ekspertami public relations, a także na przykładzie dwóch polskich firm cukierniczych - „LOTTE Wedel Sp. z o. o.” i „Wawel S.A.” – opisano możliwości rekcji na sytuacje kryzysowe w firmie. Opisano działania, które zwiększają szanse na wyjście z kryzysu.
File
  • File: 1
    Praca licencjacka - Katarzyna Tomczyk.pdf
Request a WCAG compliant version
Local fields
Identyfikator pracy APD: 13379

Uniform Resource Identifier
https://repo.pw.edu.pl/info/bachelor/WUT7ef4e5c2a0314652b908dece67df755b/
URN
urn:pw-repo:WUT7ef4e5c2a0314652b908dece67df755b

Confirmation
Are you sure?
Report incorrect data on this page