Knowledge base: Warsaw University of Technology

Settings and your account

Back

Kindergarten and Nursery School in Warsaw

Andrzej Gołaszewski

Abstract

The most important thing about creating this building was to make it as good for children as it is possible. The main idea for this project was to make many open spaces so children could learn from each other, not only from their age group, but also from older kids. To make it possible the interior of the building has many analyzed opens and closes which allow users of the building to peek on each other through them. The second important idea for that building was to make it without many distractions. It was supposed to be just a background for everything that happens in or around it. This helps kids to develop their creativity and allow them to be the main part of the whole establishment. Kindergartens and nursery schools should all be about kids.
Diploma type
Engineer's / Bachelor of Science
Diploma type
Engineer's thesis
Author
Andrzej Gołaszewski (FA) Andrzej Gołaszewski,, Faculty of Architecture (FA)
Title in Polish
Zespół przedszkola i żłobka, przy ul. Rydygiera w Warszawie
Supervisor
Sławomir Kowal (FA/CAD) Sławomir Kowal,, Chair of Architectural Design (FA/CAD)Faculty of Architecture (FA)
Certifying unit
Faculty of Architecture (FA)
Affiliation unit
Chair of Architectural Design (FA/CAD)
Study subject / specialization
, Architektura i Urbanistyka
Language
(pl) Polish
Status
Finished
Defense Date
27-06-2016
Issue date (year)
2016
Internal identifier
AR-001366/L
Reviewers
Małgorzata Nowak-Janicka (FA) Małgorzata Nowak-Janicka,, Faculty of Architecture (FA) Sławomir Kowal (FA/CAD) Sławomir Kowal,, Chair of Architectural Design (FA/CAD)Faculty of Architecture (FA)
Keywords in Polish
Przedszkole, żłobek, Warszawa, zespół
Keywords in English
unity, combine, nursery, kindergarten, school, Warsaw
Abstract in Polish
Projektowany zespół przedszkola i żłobka to jeden budynek łączący w sobie dwie funkcje. Celem projektu było stworzenie budynku odpowiadającego potrzebom dzieci, nawet tych, które jeszcze raczkują. Budynek ten pomaga rozwijać się im w najlepszy możliwy sposób, to znaczy, poprzez wzajemną obserwację. Pomimo tego, że budynek składa się z prostych pomieszczeń, to dzięki przestudiowanym otwarciom i zamknięciom, zmienia się on w ciekawą, wieloplanową przestrzeń, na której scenie występują dzieci. Przenikające się powierzchnie, duże otwarcia oraz połączenia funkcjonalne pozwalają dzieciom na ciągłe podglądanie swoich rówieśników, a także opiekunów. Dzięki temu dzieci mogą w swobodny sposób uczyć się od siebie nawzajem, a także współpracować ze sobą, będąc jednocześnie pod stałą opieką. Układ funkcjonalny oraz zastosowane materiały, czynią budynek spójnym oraz pozwalają, by stał się on tłem do wydarzeń, których głównymi bohaterami są jego użytkownicy.
File
  • File: 1
    255858_inz_opis.pdf
Request a WCAG compliant version
Local fields
Identyfikator pracy APD: 10855

Uniform Resource Identifier
https://repo.pw.edu.pl/info/bachelor/WUT7943e5ecf016471f88be4ec1440dd5e6/
URN
urn:pw-repo:WUT7943e5ecf016471f88be4ec1440dd5e6

Confirmation
Are you sure?
Report incorrect data on this page