Knowledge base: Warsaw University of Technology

Settings and your account

Back

System of network delays reduction for multiplayer online games

Szymon Mysiak

Abstract

The purpose of this thesis was to design and implement the engine of a multiplayer online game, capable of optimizing data transmission via internet, in order to enhance game experience. This paper also contains a comparison of the most popular techniques of lag compensation, various possible network architectures and the way they influence on the gameplay. Further part of thesis also presents the project, utilizing prepared engine and presenting its capabilities, in the form of interactive presentation, with possibility of modifying current network connection parameters.
Diploma type
Engineer's / Bachelor of Science
Diploma type
Engineer's thesis
Author
Szymon Mysiak (FEIT) Szymon Mysiak,, Faculty of Electronics and Information Technology (FEIT)
Title in Polish
System redukcji opóźnień sieciowych dla gier wieloosobowych
Supervisor
Tomasz Martyn (FEIT/ICS) Tomasz Martyn,, The Institute of Computer Science (FEIT/ICS)Faculty of Electronics and Information Technology (FEIT)
Certifying unit
Faculty of Electronics and Information Technology (FEIT)
Affiliation unit
The Institute of Computer Science (FEIT/ICS)
Study subject / specialization
, Informatyka (Computer Science)
Language
(pl) Polish
Status
Finished
Defense Date
19-02-2016
Issue date (year)
2016
Internal identifier
28/16 (2142)
Reviewers
Tomasz Martyn (FEIT/ICS) Tomasz Martyn,, The Institute of Computer Science (FEIT/ICS)Faculty of Electronics and Information Technology (FEIT) Krzysztof Gracki (FEIT/ICS) Krzysztof Gracki,, The Institute of Computer Science (FEIT/ICS)Faculty of Electronics and Information Technology (FEIT)
Keywords in Polish
Gra wieloosobowa, kompensacja opóźnień, optymalizacja połączenia sieciowego, redukcja opóźnienia
Keywords in English
Multiplayer game, lag compensation, network connection optimization, ping reduction
Abstract in Polish
Celem niniejszej pracy były zaprojektowanie i implementacja silnika wieloosobowej gry komputerowej, optymalizującego sposób transmisji danych przesyłanych za pośrednictwem Internetu, w celu poprawy jakości rozgrywki. W pracy zostały również najbardziej popularne techniki redukcji odczuwalnego opóźnienia i różne warianty architektury sieciowej oraz ich wpływ na rozgrywkę. Zaprezentowany został projekt wykorzystujący przygotowany silnik i ukazujący jego możliwości w postaci interaktywnej prezentacji, w której można modyfikować aktualne parametry połączenia sieciowego.
File
  • File: 1
    praca_final.pdf
Request a WCAG compliant version
Local fields
Identyfikator pracy APD: 9773

Uniform Resource Identifier
https://repo.pw.edu.pl/info/bachelor/WUT77a44de209514bc99b4fb3b0da80e2a0/
URN
urn:pw-repo:WUT77a44de209514bc99b4fb3b0da80e2a0

Confirmation
Are you sure?
Report incorrect data on this page