Knowledge base: Warsaw University of Technology

Settings and your account

Back

Generic development toolkit for building virtual versions of card games

Marcel Jezierski

Abstract

This paper presents the project and implementation of generic tools designed for programmers to create virtual versions of card games. These tools are a library along with the basic game engine written in C # language and using the integrated environment to create Unity computer games. The main assumption of this project is that the software created by me is to be a prototype core of the card game that will be used and possibly expanded by the user according to his needs to create card games. It is equally important that these tools allow the creation of the widest range of card games, both traditional and collectable, and allow the simplest modification of the rules of the game. An important element of this work is the implementation of two games and their variations using this software, which will allow assessing the suitability and capabilities of these tools. The first of these games is "Pan", which represents the traditional card game class, and the second one will be the collectible card game (CCG). In this work, great emphasis has been placed on the possibility of its development, because games have complex mechanics that could be able to be supported by this library in the future.
Diploma type
Engineer's / Bachelor of Science
Diploma type
Engineer's thesis
Author
Marcel Jezierski (FEIT/AK) Marcel Jezierski,, The Institute of Control and Computation Engineering (FEIT/AK)Faculty of Electronics and Information Technology (FEIT)
Title in Polish
Zestaw generycznych narzędzi programistycznych do budowania wirtualnych wersji gier karcianych
Supervisor
Marcin Szlenk (FEIT/AK) Marcin Szlenk,, The Institute of Control and Computation Engineering (FEIT/AK)Faculty of Electronics and Information Technology (FEIT)
Certifying unit
Faculty of Electronics and Information Technology (FEIT)
Affiliation unit
The Institute of Control and Computation Engineering (FEIT/AK)
Study subject / specialization
, Informatyka (Computer Science)
Language
(pl) Polish
Status
Finished
Defense Date
07-02-2019
Issue date (year)
2019
Reviewers
Andrzej Ratkowski (FEIT/AK) Andrzej Ratkowski,, The Institute of Control and Computation Engineering (FEIT/AK)Faculty of Electronics and Information Technology (FEIT) Marcin Szlenk (FEIT/AK) Marcin Szlenk,, The Institute of Control and Computation Engineering (FEIT/AK)Faculty of Electronics and Information Technology (FEIT)
Keywords in Polish
Unity, C#, gra karciana, gra karciana kolekcjonerska, silnik gry, CCG, biblioteka, generyczne
Keywords in English
Unity, C #, card game, collectible card game, game engine, CCG, library, generic
Abstract in Polish
Niniejsza praca przedstawia projekt oraz implementację generycznych narzędzi, przeznaczonych dla programistów, do tworzenia wirtualnych wersji gier karcianych. Narzędzia te są biblioteką wraz z podstawowym silnikiem gry napisanymi w języku C# oraz przy użyciu zintegrowanego środowiska do tworzenia gier komputerowych Unity. Głównym założeniem tego projektu jest to, że stworzone przeze mnie oprogramowanie ma być prototypowym trzonem gry karcianej, który będzie wykorzystywany i ewentualnie poszerzany przez użytkownika wedle jego potrzeby do stworzenia gier karcianych. Równie ważną sprawą jest to, żeby narzędzia te pozwalały na tworzenie jak najszerszej gamy gier karcianych, zarówno tradycyjnych jak i kolekcjonerskich oraz by pozwalały na jak najprostszą modyfikacje zasad rozgrywki. Ważnym elementem tej pracy jest implementacja dwóch gier oraz ich wariacji przy użyciu tego oprogramowania, co pozwoli na ocenienie przydatności oraz możliwości tych narzędzi.Pierwsza z tych gier, czyli „Pan” reprezentować będzie klasę gier karciany tradycyjnych, zaś druga kolekcjonerskich (CCG). W pracy tej duży nacisk został położony na możliwość jej rozwoju, ponieważ gry posiadają skomplikowane mechaniki, które będą mogły w przyszłości być wspierane przez tą bibliotekę.
File
  • File: 1
    Praca_Inżynierska.pdf
Request a WCAG compliant version
Local fields
Identyfikator pracy APD: 31919

Uniform Resource Identifier
https://repo.pw.edu.pl/info/bachelor/WUT6e9066ade2bd4055978eb442e4fa17be/
URN
urn:pw-repo:WUT6e9066ade2bd4055978eb442e4fa17be

Confirmation
Are you sure?
Report incorrect data on this page