Knowledge base: Warsaw University of Technology

Settings and your account

Back

The use of the Instagram platform as a part of promotional activities carried out by the City of Warsaw

Paulina Katarzyna Miszkiewicz

Abstract

This thesis was based on a scientific literature and my own content analysis of selected Warsaw’s events. Marketing is an important for social media nowadays. The thesis was focused on promotional aspects of Instagram platform that The City Hall of Warsaw uses. In recent years, research into promotion has become very popular and important. The social communication model and its types were described. The thesis ends with the analysis of 3 selected promotional events that took place in Warsaw during 2019. Events have been described chronological, beginning with the official opening of the 3rd section of Vistula Boulevards, The Royal Gardens at The Royal Castle in Warsaw and ending with Sunday’s Chopin’s Concerts in Lazienki Krolewskie. According to my content analysis, there are two key factors in promotion. First the way how to be presented and second where to presented to the people so that a correct development factors will help to achieve the success of promotion campaign.
Diploma type
Engineer's / Bachelor of Science
Diploma type
Bachelor thesis
Author
Paulina Katarzyna Miszkiewicz (FASS) Paulina Katarzyna Miszkiewicz,, Faculty of Administration and Social Science (FASS)
Title in Polish
Wykorzystanie platformy Instagram w ramach działań promocyjnych realizowanych przez Urząd Miasta Stołecznego Warszawy
Supervisor
Tomasz Dusiewicz (FASS/DASMA) Tomasz Dusiewicz,, Department of Administration and Security Management in Administration (FASS/DASMA)Faculty of Administration and Social Science (FASS)
Certifying unit
Faculty of Administration and Social Science (FASS)
Affiliation unit
Department of Administration and Security Management in Administration (FASS/DASMA)
Study subject / specialization
, Administracja
Language
(pl) Polish
Status
Finished
Defense Date
12-07-2019
Issue date (year)
2019
Reviewers
Katarzyna Dzieniszewska-Naroska (FASS/DASMA) Katarzyna Dzieniszewska-Naroska,, Department of Administration and Security Management in Administration (FASS/DASMA)Faculty of Administration and Social Science (FASS) Tomasz Dusiewicz (FASS/DASMA) Tomasz Dusiewicz,, Department of Administration and Security Management in Administration (FASS/DASMA)Faculty of Administration and Social Science (FASS)
Keywords in Polish
promocja, media społecznościowe, komunikacja społeczna, Urząd
Keywords in English
promotion, social media, communication, City Hall
Abstract in Polish
Dokonano analizy opartej na literaturze naukowej i analizy danych dotyczących wykorzystania platformy Instagram w ramach promocyjnych realizowanych przez Urząd Miasta Stołecznego Warszawy. Opisano model komunikacji społecznej, jej rodzaje i skupiono się na definicji komunikacji perswazyjnej. Przeanalizowano jeden z kanałów komunikacji jakim są media. Przeprowadzono analizę jednego z mediów społecznościowych – platformy Instagram oraz wybranych 3 wydarzeń promocyjnych Urzędu Miasta Stołecznego Warszawy na platformie w 2019 roku. Opisano wydarzenia w kolejności chronologicznej rozpoczynając od otwarcia III odcinka Bulwarów Wiślanych oraz Ogrodów Królewskich na Zamku Królewskim w Warszawie i kończąc na Niedzielnych Koncertach Chopinowskich. Podsumowano zagadnienia teoretyczne z marketingu i mediów społecznościowych dotyczących promocji miasta. Szczególnie skupiono się na jednej z koncepcji 4P, czyli promocji.
File
  • File: 1
    Paulina-Miszkiewicz-Praca-dyplomowa-282990.pdf
Request a WCAG compliant version
Local fields
Identyfikator pracy APD: 34342

Uniform Resource Identifier
https://repo.pw.edu.pl/info/bachelor/WUT6c3118a2737847bb843030c1b2394a3e/
URN
urn:pw-repo:WUT6c3118a2737847bb843030c1b2394a3e

Confirmation
Are you sure?
Report incorrect data on this page