Knowledge base: Warsaw University of Technology

Settings and your account

Back

2D Game Engine for Android

Tomasz Marcin Wesołowski

Abstract

The aim of this thesis was to develop a fully functional 2D game engine with embedded scripting language. Huge emphasis was put into making the game development easy and efficient. This was accomplished by enforcing data driven design, which together with scripts allowed for runtime change of game rules and environment. With the additon of a webserver the user can upload changes to the engine via a web browser, avoiding lengthy repackaging and reinstallation of the application on an Android device. Saving game development time was key concern in our design of the engine. Apart from we focused on creating fast and friendly APIs for common engine functionality such as graphics, asset management, input recognition, sound and game object management. This paper also includes a tutorial detailing a spectacular demo application created to showcase features of our project.
Diploma type
Engineer's / Bachelor of Science
Diploma type
Engineer's thesis
Author
Tomasz Marcin Wesołowski (FMIS) Tomasz Marcin Wesołowski,, Faculty of Mathematics and Information Science (FMIS)
Title in Polish
Silnik gier 2D na platformę Android
Supervisor
Krzysztof Kaczmarski (FMIS/DACSCM) Krzysztof Kaczmarski,, Department of Applied Computer Science and Computation Methods (FMIS/DACSCM)Faculty of Mathematics and Information Science (FMIS)
Certifying unit
Faculty of Mathematics and Information Science (FMIS)
Affiliation unit
Department of Applied Computer Science and Computation Methods (FMIS/DACSCM)
Study subject / specialization
, Informatyka (Computer Science)
Language
(en) English
Status
Finished
Defense Date
12-02-2016
Issue date (year)
2016
Reviewers
Krzysztof Kaczmarski (FMIS/DACSCM) Krzysztof Kaczmarski,, Department of Applied Computer Science and Computation Methods (FMIS/DACSCM)Faculty of Mathematics and Information Science (FMIS) Maciej Grzenda (FMIS/DACSCM) Maciej Grzenda,, Department of Applied Computer Science and Computation Methods (FMIS/DACSCM)Faculty of Mathematics and Information Science (FMIS) Maciej Grzenda (FMIS/DACSCM) Maciej Grzenda,, Department of Applied Computer Science and Computation Methods (FMIS/DACSCM)Faculty of Mathematics and Information Science (FMIS) Krzysztof Kaczmarski (FMIS/DACSCM) Krzysztof Kaczmarski,, Department of Applied Computer Science and Computation Methods (FMIS/DACSCM)Faculty of Mathematics and Information Science (FMIS) Krzysztof Kaczmarski (FMIS/DACSCM) Krzysztof Kaczmarski,, Department of Applied Computer Science and Computation Methods (FMIS/DACSCM)Faculty of Mathematics and Information Science (FMIS) Maciej Grzenda (FMIS/DACSCM) Maciej Grzenda,, Department of Applied Computer Science and Computation Methods (FMIS/DACSCM)Faculty of Mathematics and Information Science (FMIS)
Keywords in Polish
android, game, engine, 2d, skrypty, lua
Keywords in English
android, game, engine, 2d, scripts, lua
Abstract in Polish
Celem tej pracy było stworzenie w pełni funkcjonalnego silnika gier 2D na platforme Android z wbudowaną obsługą skryptów. Duży nacisk został położony na ułatwienie i usprawnienie procesu tworzenia gier. Dzięki zastosowaniu podejscia “data-driven programming” w projektowaniu silnika oraz podłączeniu serwera webowego, możemy uniknąć kosztownego czasowo procesu kompilacji gry. Pozwoliło to na dynamiczne zmiany zasad rozgrywki oraz środowiska podczas trwania aplikacji. Jednym z głównych wymogów postawionych podczas projektowania silnika było skrócenie czasu tworzenia gier na Androida. Oprócz tego skupilismy sie na wydajności oraz przystępności w użytkowaniu naszego projektu. W pracy został także zamieszczony tutorial opisujący proces tworzenia gry w silniku 7G. W demo prezentujemy spectakularne możliwosci naszego projektu, takie jak efekt głębi (parallax), systemy cząstek, fizyka oraz skrypty.
File
  • File: 1
    Thesis.pdf
Request a WCAG compliant version
Local fields
Identyfikator pracy APD: 1362

Uniform Resource Identifier
https://repo.pw.edu.pl/info/bachelor/WUT64f95dd31c4e4efd895fe3c883fef714/
URN
urn:pw-repo:WUT64f95dd31c4e4efd895fe3c883fef714

Confirmation
Are you sure?
Report incorrect data on this page