Knowledge base: Warsaw University of Technology

Settings and your account

Back

An analysis of influence of suspension stiffness of a 4-axle locomotive on the inclination to derailment on curved track with a small radius arc

Piotr Kopeć

Abstract

In the study, series of calculations where executed to test the effect of stiffness suspension of a four axle locomotive on the inclination to derailment in motion when crossing a curve track with a small radius arc. The constructed model is similar to the existing electric locomotive called EU-11, produces in Adtranz/Rail program. This specific program is a tool to investigate the dynamics of rail vehicles. The charasterictic feature of the model is taht the symmetric driving system was realized. This means, that two sided mechanical gear was applied to transfer the torque from the fraction to a wheel set.
Diploma type
Engineer's / Bachelor of Science
Diploma type
Engineer's thesis
Author
Piotr Kopeć (FACME) Piotr Kopeć,, Faculty of Automotive and Construction Machinery Engineering (FACME)
Title in Polish
Analiza wpływu sztywności zawieszenia lokomotywy czteroosiowej na jej skłonność do wykolejenia podczas przejazdu przez tor zakrzywiony o małym promieniu łuku
Supervisor
Jan Matej (FACME/IV) Jan Matej,, Institute of Vehicles (FACME/IV)Faculty of Automotive and Construction Machinery Engineering (FACME)
Conductor
Jerzy Piotrowski (FACME/IV) Jerzy Piotrowski,, Institute of Vehicles (FACME/IV)Faculty of Automotive and Construction Machinery Engineering (FACME)
Certifying unit
Faculty of Automotive and Construction Machinery Engineering (FACME)
Affiliation unit
Institute of Vehicles (FACME/IV)
Study subject / specialization
, Mechanika i Budowa Maszyn
Language
(pl) Polish
Status
Finished
Defense Date
02-07-2009
Issue date (year)
2009
Pages
63
Reviewers
Jerzy Zaborowski (FACME/IV) Jerzy Zaborowski,Ph.D, Institute of Vehicles (FACME/IV)Faculty of Automotive and Construction Machinery Engineering (FACME)
Keywords in Polish
zawieszenia
Abstract in Polish
W pracy wykonane zostały serie obliczeń sprawdzających wpływ sztywności zawieszenia lokomotywy czteroosiowej na jej skłonność do wykolejania przy rozruchu podczas przejazdu przez tor zakrzywiony o małym promieniu łuku. Konstrukcja modelu odpowiada istniejącej lokomotywie elektrycznej EU-11 produkowaną przez zakłady Adtranz-Pafawag we Wrocławiu. Strukturę geometryczną lokomotywy tworzą dwa wózki dwuosiowe oraz nadwozie zbudowane w programie Adams/Rail, który jest specjalistycznym narzędziem do badania dynamiki pojazdów szynowych. Cecha charakterystyczną modelu jest to, że zrealizowany w nim został symetryczny układ napędowy, tzn. zastosowano dwustronną przekładnię mechaniczną do przenoszenia momentu napędowego z silnika na zestaw kół.

Uniform Resource Identifier
https://repo.pw.edu.pl/info/bachelor/WUT59f6fd9f26a344ab9ca054d74416162c/
URN
urn:pw-repo:WUT59f6fd9f26a344ab9ca054d74416162c

Confirmation
Are you sure?
Report incorrect data on this page