Knowledge base: Warsaw University of Technology

Settings and your account

Back

Evaluation of non-conventional rail transport systems to support high-bay warehouses

Patryk Dominik Kocięcki

Abstract

The thesis presents an evaluation of the use of rail transport in the high-bay warehouse during the construction of which took place in Belsk near Grojec. I was rated and commented the works in an automated warehouse in terms of time, space requirements manoeuvrability, versatility of equipment, accuracy and precision of the work, the costs of construction, operation and maintenance of the warehouse. Also made a comparative assessment of the rail transport of road in terms of the number of units per pallet 1 square meter of warehouse space and its impact on the environment. It was also shown the construction of the element thorium stacker crane and presents the principles of its operation. Comparisons were made in relation to the earlier realization of the company executing this object, and the reference to conventional warehouse (less than 12 meters in height). At the end it was summarized and highlighted the benefits of execution and exploitation of unconventional rail solutions in high-bay warehouses.
Diploma type
Engineer's / Bachelor of Science
Diploma type
Engineer's thesis
Author
Patryk Dominik Kocięcki (FCE) Patryk Dominik Kocięcki,, Faculty of Civil Engineering (FCE)
Title in Polish
Ocena stosowania niekonwencjonalnych systemów transportu szynowego do obsługi magazynów wysokiego składowania
Supervisor
Wojciech Antoni Oleksiewicz (FCE/IRB) Wojciech Antoni Oleksiewicz,, The Institute of Roads and Bridges (FCE/IRB)Faculty of Civil Engineering (FCE)
Certifying unit
Faculty of Civil Engineering (FCE)
Affiliation unit
The Institute of Roads and Bridges (FCE/IRB)
Study subject / specialization
, Budownictwo
Language
(pl) Polish
Status
Finished
Defense Date
07-07-2016
Issue date (year)
2016
Pages
42 + załączniki
Internal identifier
DIL-3826
Reviewers
Wojciech Antoni Oleksiewicz (FCE/IRB) Wojciech Antoni Oleksiewicz,, The Institute of Roads and Bridges (FCE/IRB)Faculty of Civil Engineering (FCE) Stanisław Zdzisław Żurawski (FCE/IRB) Stanisław Zdzisław Żurawski,, The Institute of Roads and Bridges (FCE/IRB)Faculty of Civil Engineering (FCE)
Keywords in Polish
Niekonwencjonalny system transportu szynowego, Magazyn wysokiego składowania, układnica,
Keywords in English
Non-conventional rail transport system, High-bay Warehouse, stacker crane,
Abstract in Polish
W pracy przedstawiono ocenę zastosowania transportu szynowego w magazynie wysokiego składowania podczas budowy mającej miejsce w Belsku Dużym k/ Grójca. Oceniono i skomentowano pracę w zautomatyzowanym magazynie pod kątem czasu pracy, wymagań powierzchni manewrowej, uniwersalności sprzętu, dokładności i precyzji pracy, kosztów budowy, pracy i utrzymania magazynu. Dokonano również oceny porównawczej transportu szynowego z drogowym pod względem ilości jednostek paletowych przypadających na 1 metr kwadratowy powierzchni magazynowej oraz jego wpływu na środowisko naturalne. Przedstawiono elementu budowy samego toru układnicy oraz przedstawiono zasady jej działania. Porównań dokonano w stosunku do wcześniejszych realizacji firmy wykonującej niniejszy obiekt oraz do referencyjnego magazynu konwencjonalnego (poniżej 12 metrów wysokości). Na koniec podsumowano i wskazano zalety wykonywania i eksploatacji niekonwencjonalnych rozwiązań szynowych w magazynach wysokiego składowania
File
  • File: 1
    Praca inż-Kocięcki Patryk-185375.pdf
Request a WCAG compliant version
Local fields
Identyfikator pracy APD: 10393

Uniform Resource Identifier
https://repo.pw.edu.pl/info/bachelor/WUT4a47fd59432f4dc5a5de1654dff80952/
URN
urn:pw-repo:WUT4a47fd59432f4dc5a5de1654dff80952

Confirmation
Are you sure?
Report incorrect data on this page