Knowledge base: Warsaw University of Technology

Settings and your account

Back

Practical issues related to application of a universal electronic fuel injection and ignition controller in a spark-ignition engine

Andrzej Aromiński

Abstract

This thesis discusses application of electronic control unit in a spark engine. The manifold injection system, driven by an absolute pressure sensor, is described in great detail. The unit itself was built on the basis of the universal solution called Megaquirt II and customized to meet the Ford's Zetec-E engine requirements. Customization was made on the basis of input and output signals analysis. Starting from that basic functionality was designed and needed calibration performed. The complete solution was finally tested in working conditions.
Diploma type
Engineer's / Bachelor of Science
Diploma type
Engineer's thesis
Author
Andrzej Aromiński (FACME/IMDF) Andrzej Aromiński,, Institute of Machine Design Fundamentals (FACME/IMDF)Faculty of Automotive and Construction Machinery Engineering (FACME)
Title in Polish
Praktyczne zagadnienia sterowania silnikiem o zapłonie iskrowym przy pomocy uniwersalnego sterownika układów wtryskowego i zapłonowego
Supervisor
Maciej Tułodziecki (FACME/IV) Maciej Tułodziecki,, Institute of Vehicles (FACME/IV)Faculty of Automotive and Construction Machinery Engineering (FACME)
Conductor
Zdzisław Chłopek (FACME/IV) Zdzisław Chłopek,, Institute of Vehicles (FACME/IV)Faculty of Automotive and Construction Machinery Engineering (FACME)
Certifying unit
Faculty of Automotive and Construction Machinery Engineering (FACME)
Affiliation unit
Institute of Automotive Engineering (FACME/IV)
Study subject / specialization
, Mechanika i Budowa Maszyn
Language
(pl) Polish
Status
Finished
Defense Date
13-12-2007
Issue date (year)
2007
Pages
70
Reviewers
Andrzej Piętak Andrzej Piętak,, Undefined Affiliation
Keywords in Polish
w trakcie uzupełnienia
Keywords in English
w trakcie uzupełnienia
Abstract in Polish
Praca dyplomowa porusza problematykę sterowania silnikiem o zapłonie iskrowym. Opisano zasadę działania systemu wtryskowego opartego o czujnik ciśnienia bezwzględnego w kolektorze dolotowym. Następnie zbudowano uniwersalną jednostkę sterującą Megasquirt II i przeprowadzono szereg modyfikacji związanych z jej dostosowaniem do pracy z silnikiem Zetec-E. Dokonano analizy sygnałów wejściowych oraz sterujących. Określono zadania elektronicznej jednostki sterującej oraz wyznaczono podstawowe parametry programowalne związane z dawkowaniem paliwa i sterowaniem zapłonowym. Wykonaną pracę poddano praktycznej weryfikacji na zbudowanym stanowisku badawczym.

Uniform Resource Identifier
https://repo.pw.edu.pl/info/bachelor/WUT392855/
URN
urn:pw-repo:WUT392855

Confirmation
Are you sure?
Report incorrect data on this page