Baza wiedzy: Politechnika Warszawska

Ustawienia i Twoje konto

Powrót

Analiza rozwoju konstrukcji silników Wankla na przykładzie firmy Mazda

Jarosław Jacek Doliński

Abstract

The origin of this thesis has been based on the acknowledged lack of automobiles powered with the Wankel engine, while the same engines have acclaimed great interest when entered into production. This thesis demonstrates the analysis of development related to the engines with rotary pistons based on the example of Mazda Motor Corporation, who has used these engines in their car production the longest. Special emphasis has been applied when considering the latest engine model produced by the company (engine 13B-MSP Renesis). Based on the chosen model a specific analysis of the Wankel engine construction has been performed. The geometric configurations have been discussed and presented as well as the resulting displacement and compression ratio. Furthermore the analysis of topics related to the durability of the Wankel engines, as well as presentation of the modern applications in the hybrid systems, locomotives and aircrafts. Additionally, some of the major challenges faced by the constructors in the implementation processes of the Wankel engines in new car models have been discussed.
Rodzaj dyplomu
Praca inżynierska / licencjacka
Typ dyplomu
Praca inżynierska
Autor
Jarosław Jacek Doliński (WSiMR) Jarosław Jacek Doliński Wydział Samochodów i Maszyn Roboczych (WSiMR)
Tytuł w języku polskim
Analiza rozwoju konstrukcji silników Wankla na przykładzie firmy Mazda
Promotor
Zdzisław Chłopek (WSiMR/IPiMR) Zdzisław Chłopek Instytut Pojazdów i Maszyn Roboczych (WSiMR/IPiMR)Wydział Samochodów i Maszyn Roboczych (WSiMR)
Maciej Tułodziecki (WSiMR/IPiMR) Maciej Tułodziecki Instytut Pojazdów i Maszyn Roboczych (WSiMR/IPiMR)Wydział Samochodów i Maszyn Roboczych (WSiMR)
Jednostka dyplomująca
Wydział Samochodów i Maszyn Roboczych (WSiMR)
Jednostka prowadząca
Instytut Pojazdów (WSiMR/IPiMR)
Kierunek / specjalność studiów
, Mechanika i Budowa Maszyn
Język
(pl) polski
Status pracy
Obroniona
Data obrony
08-11-2016
Data (rok) wydania
2016
Paginacja
55
Identyfikator wewnętrzny
SIMR; D-1496
Recenzenci
Maciej Tułodziecki (WSiMR/IPiMR) Maciej Tułodziecki Instytut Pojazdów i Maszyn Roboczych (WSiMR/IPiMR)Wydział Samochodów i Maszyn Roboczych (WSiMR) Szymon Dowkontt (WSiMR/IPBM) Szymon Dowkontt Instytut Podstaw Budowy Maszyn (WSiMR/IPBM)Wydział Samochodów i Maszyn Roboczych (WSiMR)
Słowa kluczowe w języku polskim
1.Silnik Wankla, 2.Trochoida, 3.Renesis, 4.Silniki z obrotowym tłokiem
Słowa kluczowe w języku angielskim
1.Wankel Engine, 2.Trochoid, 3.Rotary Engine, 4.Renesis,
Streszczenie w języku polskim
Genezą pracy było rozpoznanie braku na rynku samochodów napędzanych silnikiem Wankla, podczas gdy te silniki cieszyły się wielkim zainteresowaniem kiedy wprowadzano je do produkcji. Praca przedstawia analizę rozwoju silników z obrotowym tłokiem na przykładzie firmy Mazda, która najdłużej stosowała ten typ silników w swoich samochodach. W szczególności skupiono się na ostatnim silniku firmy (silnik 13B-MSP - Renesis) i oparciu o wybrany typ przeanalizowano szczegółową budowę silników Wankla. Zostały omówione założenia geometryczne i wnikające z nich objętość skokowa i stopień sprężania. Zanalizowano zagadnienia związane z trwałości silników Wankla, jak również przedstawiono współczesne zastosowania w układach hybrydowych, lokomotywach i statkach powietrznych. Ponadto omówiono główne wyzwania, z jakimi mają do czynienia konstruktorzy przy wprowadzaniu silników Wankla do nowych modeli samochodów.
Plik pracy
  • Plik: 1
    Jaroslaw Dolinski 185106.pdf
Poproś o plik WCAG
Pola lokalne
Identyfikator pracy APD: 14081

Jednolity identyfikator zasobu
https://repo.pw.edu.pl/info/bachelor/WUT390dc9260df642fc862aac85373adb76/
URN
urn:pw-repo:WUT390dc9260df642fc862aac85373adb76

Potwierdzenie
Czy jesteś pewien?
Zgłoszenie uwag dotyczących tej strony