Knowledge base: Warsaw University of Technology

Settings and your account

Back

The project of braking system for passenger car

Katarzyna Sadowska

Abstract

The aim of my work is to test effectiveness, stability and design of passenger car brake system. I based my paper on a popular family passenger car Skoda Felicia equipped with front disc brakes and drum brakes in the rear. The initial part of the work provides an overview of design solutions usually used in brake systems of most passenger cars. Subsequent findings illustrate clasyfication of drum and disc brakes, as well as clarification of rules and guidelines followed by automakers. I have encolsed detailed descriptions of the mechanical designes, sub components and assistive systems which support the process of deceleration. In addition, I have included citations to all technical literature and braking force dynamics proofreaders. The main part of my work includes calculations illustrating the efficiency and stability of braking system in Skoda Felicia. My calculations are consistent with the requirements of Regulation 13, which encompasses reliability, effectiveness and braking coherence. The braking system has one of the most important function, which is the ability to control speed of a vehicle. It is an essential safety feature in every car. Furthermore, it must comply with all federal requirements and regulations to ensure safety for drivers, passengers, pedestrians as well as other road users.
Diploma type
Engineer's / Bachelor of Science
Diploma type
Engineer's thesis
Author
Katarzyna Sadowska (FACME) Katarzyna Sadowska,, Faculty of Automotive and Construction Machinery Engineering (FACME)
Title in Polish
Projekt układu hamulcowego do samochodu osobowego
Supervisor
Andrzej Reński (FACME/IV) Andrzej Reński,, Institute of Vehicles (FACME/IV)Faculty of Automotive and Construction Machinery Engineering (FACME)
Certifying unit
Faculty of Automotive and Construction Machinery Engineering (FACME)
Affiliation unit
Institute of Automotive Engineering (FACME/IV)
Study subject / specialization
, Mechanika i Budowa Maszyn
Language
(pl) Polish
Status
Finished
Defense Date
30-05-2016
Issue date (year)
2016
Pages
56
Internal identifier
SIMR; D-1448
Reviewers
Piotr Fundowicz (FACME/IV) Piotr Fundowicz,, Institute of Vehicles (FACME/IV)Faculty of Automotive and Construction Machinery Engineering (FACME) Andrzej Reński (FACME/IV) Andrzej Reński,, Institute of Vehicles (FACME/IV)Faculty of Automotive and Construction Machinery Engineering (FACME)
Keywords in Polish
1. Układ hamulcowy, 2. Korektor, 3. Skuteczność hamowania, 4. Stateczność hamowania
Keywords in English
1. Braking System, 2. Equalizer, 3. Braking effectiveness, 4. Braking stability
Abstract in Polish
Celem mojej pracy jest sprawdzenie skuteczności i stateczności hamowania oraz zaprojektowanie układu hamulcowego. Wzorowałam się na popularnym samochodzie osobowym Skoda Felicia, wyposażonym w hamulce tarczowe z przodu i hamulce bębnowe z tyłu samochodu. Wstępna część pracy zawiera przegląd najczęściej stosowanych rozwiązań konstrukcyjnych w układach hamulcowych samochodów osobowych, podział hamulców bębnowych i tarczowych oraz wyjaśnienie zasady ich działania. Zawarłam również opis mechanizmów wspomagających proces hamowania oraz korektorów sił hamowania. Głowna część pracy zawiera obliczenia sprawdzające skuteczność i stateczność hamowania w samochodzie Skoda Felicia. Moje obliczenia są zgodne z wymaganiami Regulaminu 13, który dotyczy sprawdzenia stateczności i skuteczności hamowania. Układ hamulcowy pełni jedną z najważniejszych funkcji, jaką jest możliwość sterowania prędkością jazdy. Jest ważny ze względu na bezpieczeństwo i musi spełniać odpowiednie wymagania, aby użytkowanie samochodu nie powodowało zagrożenia dla kierowcy i innych uczestników ruchu drogowego.
File
  • File: 1
    Praca inżynierska- Katarzyna Sadowska.pdf
Request a WCAG compliant version
Local fields
Identyfikator pracy APD: 11989

Uniform Resource Identifier
https://repo.pw.edu.pl/info/bachelor/WUT348795e81b434a94b1626c792eaae31e/
URN
urn:pw-repo:WUT348795e81b434a94b1626c792eaae31e

Confirmation
Are you sure?
Report incorrect data on this page