Knowledge base: Warsaw University of Technology

Settings and your account

Back

Exhaust gas recirculation in compression - ignition engine

Piotr Stefan Bogucki

Abstract

Since the 70s of the twentieth century, legislators have started to introduce emission standards for major automotive markets. These standards are systematically tightened forcing manufacturers to seek methods for reducing emissions. One of these methods is exhaust gas recirculation, helping to significantly reduce emissions of nitrogen oxides. This paper describes the operation of exhaust gas recirculation, temperature impact on its effectiveness, the differences between high- and low-pressure recirculation, exhaust gas cooling solutions and exhaust gas recirculation control solutions. The paper also described ways of monitoring exhaust gas recirculation, and the possibilities of its diagnostics. As a part of this paper, diagnostics of two Scania trucks had been done. Those were R380 and R440 tractors, which meets accordingly EURO IV and EURO V requirements. In those vehicles complete diagnostics provided by Scania was done, consisting of the control of the actuator controlling the EGR valve and the tightness of the system.
Diploma type
Engineer's / Bachelor of Science
Diploma type
Engineer's thesis
Author
Piotr Stefan Bogucki (FACME) Piotr Stefan Bogucki,, Faculty of Automotive and Construction Machinery Engineering (FACME)
Title in Polish
Recyrkulacja spalin w silniku o zapłonie samoczynnym
Supervisor
Zdzisław Chłopek (FACME/IV) Zdzisław Chłopek,, Institute of Vehicles (FACME/IV)Faculty of Automotive and Construction Machinery Engineering (FACME)
Grzegorz Pawlak (FACME/IV) Grzegorz Pawlak,, Institute of Vehicles (FACME/IV)Faculty of Automotive and Construction Machinery Engineering (FACME)
Certifying unit
Faculty of Automotive and Construction Machinery Engineering (FACME)
Affiliation unit
Institute of Automotive Engineering (FACME/IV)
Study subject / specialization
, Mechatronika
Language
(pl) Polish
Status
Finished
Defense Date
25-04-2016
Issue date (year)
2016
Reviewers
Grzegorz Pawlak (FACME/IV) Grzegorz Pawlak,, Institute of Vehicles (FACME/IV)Faculty of Automotive and Construction Machinery Engineering (FACME) Wojciech Kamela (FACME/IV) Wojciech Kamela,, Institute of Vehicles (FACME/IV)Faculty of Automotive and Construction Machinery Engineering (FACME)
Keywords in Polish
Recyrkulacja spalin Ograniczenie emisji Silniki spalinowe Diagnostyka uszkodzeń
Keywords in English
Exhaust gas recirculation Reducing emissions Internal combustion engines Fault diagnosis
Abstract in Polish
Od lat 70. XX wieku ustawodawcy zaczęli wprowadzać normy emisji spalin na głównych rynkach motoryzacyjnych. Normy te są systematycznie zaostrzane co wymusiło na producentach poszukiwanie metod na obniżanie emisji poszczególnych składników spalin. Jedną z tych metod jest recyrkulacja spalin, pomagająca znacznie obniżyć poziom emisji tlenków azotu. Praca dokładnie opisuje działanie recyrkulacji, wpływ temperatury spalin na jej skuteczność, różnice między recyrkulacją wysoko- i niskociśnieniową, rozwiązania chłodzenia spalin, oraz rozwiązania sterowania recyrkulacją. W pracy zostały opisane również sposoby monitorowania układu recyrkulacji spalin, oraz możliwości jego diagnostyki. W ramach tej pracy przeprowadzono diagnostykę dwóch pojazdów ciężarowych marki Scania. Są to ciągniki siodłowe R380 i R440 spełniające odpowiednio normy EURO IV i EURO V. Dokonano w nich pełnej diagnostyki przewidzianej przez firmę Scania, a składającej się z kontroli siłownika sterującego zaworem EGR, oraz szczelności układu.
File
  • File: 1
    Praca inżynierska Piotr Bogucki.pdf
Request a WCAG compliant version
Local fields
Identyfikator pracy APD: 10297

Uniform Resource Identifier
https://repo.pw.edu.pl/info/bachelor/WUT3383169db58543a3a7d7bb2c116f2a95/
URN
urn:pw-repo:WUT3383169db58543a3a7d7bb2c116f2a95

Confirmation
Are you sure?
Report incorrect data on this page