Knowledge base: Warsaw University of Technology

Settings and your account

Back

-

Tobiasz Feliks Mayer

Abstract

-
Diploma type
Engineer's / Bachelor of Science
Diploma type
Engineer's thesis
Author
Tobiasz Feliks Mayer (FPAE) Tobiasz Feliks Mayer,, Faculty of Power and Aeronautical Engineering (FPAE)
Title in Polish
Wdrożenie układu tensometrycznego do pomiaru sił aerodynamicznych działających na model testowy
Supervisor
Konrad Gumowski (FPAE/IAAM) Konrad Gumowski,, The Institute of Aeronautics and Applied Mechanics (FPAE/IAAM)Faculty of Power and Aeronautical Engineering (FPAE)
Certifying unit
Faculty of Power and Aeronautical Engineering (FPAE)
Affiliation unit
The Institute of Aeronautics and Applied Mechanics (FPAE/IAAM)
Study subject / specialization
, Lotnictwo i Kosmonautyka
Language
(pl) Polish
Status
Finished
Defense Date
18-02-2016
Issue date (year)
2016
Pages
76
Internal identifier
MEL; PD-3589
Reviewers
Konrad Gumowski (FPAE/IAAM) Konrad Gumowski,, The Institute of Aeronautics and Applied Mechanics (FPAE/IAAM)Faculty of Power and Aeronautical Engineering (FPAE) Janusz Piechna (FPAE/IAAM) Janusz Piechna,, The Institute of Aeronautics and Applied Mechanics (FPAE/IAAM)Faculty of Power and Aeronautical Engineering (FPAE)
Keywords in Polish
Waga aerodynamiczna, Waga tensometryczna, Waga samochodowa, tensometria, LabVIEW, przetworniki tensometryczne
Keywords in English
Aerodynamical Balance, Strain gage balance, LabVIEW
Abstract in Polish
Przedmiotem niniejszej pracy jest wdrożenie układu tensometrycznego służącego do pomiaru sił występujących na modelu wzorcowym w tunelu aerodynamicznym. Projekt techniczny wagi został wykonany przy współpracy mgr inż. Michała Remera z firmą ZEPWN na potrzeby analizy sił występujących na bryle samochodu. Praca szczegółowo wchodzi w tematykę działania czujników tensometrycznych, sposoby pomiarów brył samochodów w tunelach aerodynamicznych, błędy powstające przy wieloskładnikowych przetwornikach tensometrycznych. Największą częścią pracy było oprogramowanie do obsługi czujników tensometrycznych napisane w obiektowym języku programowania LabVIEW. Stworzony program na potrzeby pracy służy do konfiguracji urządzeń pomiarowych, wczytywania danych kalibracji, szczegółowego oraz sumarycznego odczytu sił i momentów, akwizycji danych pomiarowych oraz odczytywania i analizy wcześniej zapisanych danych. Przy programowaniu został uwzględniony wpływ jednej siły na pozostałe tory pomiarowe czyli wpływ interferencji składowych. Całe oprogramowanie zostało napisane całkowicie przez autora pracy przy zaleceniach promotora oraz pracowników zakładu Aerodynamiki. Zwieńczeniem pracy było przetestowanie programu w tunelu aerodynamicznym na wydziale Mechanicznym Energetyki i Lotnictwa oraz analiza sił działąjących na ciało symulujące bryłę samochodu, tzw. „Ahmed Body”. W podsumowaniu autor pracy przeanalizował działanie programu, popełnione błędy oraz wydał zalecenia co do dalszej realizacji projektu czujników tensometrycznych. Dodatkową motywacją autora do podjęcia pracy nad oprogramowaniem była nauka programowania w środowisku LabVIEW oraz stworzenie oprogramowania służącego do pomiaru w tunelach aerodynamicznych. Autor pragnie zaznaczyć iż wcześniej nie miał żadnej styczności z niniejszym środowiskiem programistycznym.
File
  • File: 1
    Tobiasz Mayer 1027050 - Praca Dyplomowa.pdf
Request a WCAG compliant version
Local fields
Identyfikator pracy APD: 9346

Uniform Resource Identifier
https://repo.pw.edu.pl/info/bachelor/WUT1e47dbb5863748249540f398a6bf1ca1/
URN
urn:pw-repo:WUT1e47dbb5863748249540f398a6bf1ca1

Confirmation
Are you sure?
Report incorrect data on this page