Knowledge base: Warsaw University of Technology

Settings and your account

Back

Project of sport braking system

Dominik Chlipalski

Abstract

Diploma thesis below was written to design sport brake system with brake proportioning valve for BMW 3 series. Project includes pedal, master cylinder, proportioning valve, calipers and discs. The first chapter presents date vehicle and brakes data of basic model. The next chapter contains introduction to brake systems. Braking stability, efficiency, and thermal resistance are described, additionally braking requirements based on ECE-R13H standards are briefly presented. The second chapter includes basic calculations of foundation brakes and actuation, front caliper and brake disc 3d rendering and 2d brake disc technical drawing. The third chapter is comparing basic brake system with new project and conclusions are written.
Diploma type
Engineer's / Bachelor of Science
Diploma type
Engineer's thesis
Author
Dominik Chlipalski (FACME) Dominik Chlipalski,, Faculty of Automotive and Construction Machinery Engineering (FACME)
Title in Polish
Projekt układu hamulcowego do samochodu sportowego
Supervisor
Andrzej Reński (FACME/IV) Andrzej Reński,, Institute of Vehicles (FACME/IV)Faculty of Automotive and Construction Machinery Engineering (FACME)
Certifying unit
Faculty of Automotive and Construction Machinery Engineering (FACME)
Affiliation unit
Institute of Automotive Engineering (FACME/IV)
Study subject / specialization
, Mechanika Pojazdów i Maszyn Roboczych
Language
(pl) Polish
Status
Finished
Defense Date
19-11-2019
Issue date (year)
2019
Reviewers
Andrzej Reński (FACME/IV) Andrzej Reński,, Institute of Vehicles (FACME/IV)Faculty of Automotive and Construction Machinery Engineering (FACME) Andrzej Wąsiewski (FACME/IV) Andrzej Wąsiewski,, Institute of Vehicles (FACME/IV)Faculty of Automotive and Construction Machinery Engineering (FACME)
Keywords in Polish
układ hamulcowy, zacisk hamulcowy, tarcza hamulcowa, korektor siły hamowania
Keywords in English
brake system, brake caliper, brake disc, brake proportioning valve
Abstract in Polish
Niniejsza praca została napisana w celu zaprojektowania sportowego układu hamulcowego z korektorem siły hamowania na bazie BMW serii 3. W projekcie zostały dobrane takie elementy jak: pedał hamulca, pompa hamulcowa, korektor siły hamowania, zaciski oraz tarcze hamulcowe. W pierwszym rozdziale został przedstawione podstawowe dane bazowego modelu. W kolejnym rozdziale opisana została konstrukcja układów hamulcowych oraz podstawowe zagadnienia tj. stateczność układów hamulcowych, efektywność układów hamulcowych, hydrauliczny zespół przenoszący oraz wytrzymałość cieplna. W rozdziale tym zostały omówione również wymagania stawiane układom hamulcowym bazując na Regulaminie 13 Europejskiej Komisji Gospodarczej. W drugim rozdziale zawarte są obliczenia dotyczące elementów roboczych układu hamulcowego, wizualizacja 3d oraz rysunek techniczny przedniej tarczy hamulcowej. W ostatnim rozdziale porównano bazowy układ hamulcowy z nowym projektem oraz sporządzono wnioski.
File
  • File: 1
    Dominik_Chlipalski_Praca_dyplomowa_Projekt_układu_hamulcowego_do_samochodu_sportowego.pdf
Request a WCAG compliant version
Local fields
Identyfikator pracy APD: 36212

Uniform Resource Identifier
https://repo.pw.edu.pl/info/bachelor/WUT09af04c4add84170a806c825e7da0bcb/
URN
urn:pw-repo:WUT09af04c4add84170a806c825e7da0bcb

Confirmation
Are you sure?
Report incorrect data on this page