Baza wiedzy: Politechnika Warszawska

Ustawienia i Twoje konto

Powrót

Projekt układu zapłonowego do hybrydowego silnika rakietowego

Krzysztof Maciej Pietrzak

Abstract

The following work represents a project of a hybrid rocket engine ignition system. The purpose of this project is to present current ignition system methods as well as the development of such an ignition system which shall provide multiple engine restart capability without the need for engine disassembly. Moreover, the system shall be universal for every engine configuration, and provide the necessary reliability under every condition. The system had been additionally, compared to a method that is currently in use. Furthermore, the following work presents key assumptions that had been made in order to complete the desired task together with all necessary calculations. The project includes initial calculation as well as more accurate CFD simulations considering flow and combustion analysis. Basing on performed calculations and simulations the final configuration of the ignition system has been developed. In a result of the following work project, that fulfills all requirements, has been presented. The following project has been created for the purpose of a Student's Propulsion Association MELprop.
Rodzaj dyplomu
Praca inżynierska / licencjacka
Typ dyplomu
Praca inżynierska
Autor
Krzysztof Maciej Pietrzak (WMEiL) Krzysztof Maciej Pietrzak Wydział Mechaniczny Energetyki i Lotnictwa (WMEiL)
Tytuł w języku polskim
Projekt układu zapłonowego do hybrydowego silnika rakietowego
Promotor
Marian Gieras (WMEiL/ITC) Marian Gieras Instytut Techniki Cieplnej (WMEiL/ITC)Wydział Mechaniczny Energetyki i Lotnictwa (WMEiL)
Jednostka dyplomująca
Wydział Mechaniczny Energetyki i Lotnictwa (WMEiL)
Jednostka prowadząca
Instytut Techniki Cieplnej (WMEiL/ITC)
Kierunek / specjalność studiów
, Lotnictwo i Kosmonautyka (Aerospace Engineering)
Język
(pl) polski
Status pracy
Obroniona
Data obrony
07-02-2019
Data (rok) wydania
2019
Paginacja
60
Identyfikator wewnętrzny
MEL; PD-4922
Recenzenci
Marian Gieras (WMEiL/ITC) Marian Gieras Instytut Techniki Cieplnej (WMEiL/ITC)Wydział Mechaniczny Energetyki i Lotnictwa (WMEiL) Łukasz Mężyk (WMEiL/ITC) Łukasz Mężyk Instytut Techniki Cieplnej (WMEiL/ITC)Wydział Mechaniczny Energetyki i Lotnictwa (WMEiL)
Słowa kluczowe w języku polskim
układ zapłonowy, hybrydowy silnik rakietowy, metody zapłonu
Słowa kluczowe w języku angielskim
ignition system, hybrid rocket engine, ignition methods
Streszczenie w języku polskim
Niniejsza praca przedstawia projekt układu do realizacji zapłonu w hybrydowym silniku rakietowym. Celem tego projektu jest przedstawienie dostępnych metod zapłonu oraz stworzenie układu, który umożliwiłby wielokrotny restart silnika bez konieczności jego demontażu, byłby uniwersalny dla różnych konfiguracji silnika, jednocześnie przy zachowaniu odpowiedniego poziomu niezawodności. Nowo projektowany układ zapłony został również porównany do obecnie stosowanej metody. Niniejsza praca przedstawia także wszelkie założenia jakie zostały poczynione na potrzeby projektu oraz wykonane obliczenia. W ramach projektu wykonane zostały obliczenia wstępne, pozwalające na dobór podstawowych parametrów, oraz dokładne obliczenia CFD uwzględniające zarówno zagadnienia przepływowe jak i procesy spalania. Na podstawie tych obliczeń zdefiniowana została konfiguracja układu zapłonowego. Wynikiem niniejszej pracy jest ostateczny projekt układu zapłonowego spełniający postawione przed nim wymagania. Projekt został wykonany na potrzeby koła naukowego KNN MELprop.
Plik pracy
  • Plik: 1
    praca_inzynierska_K_Pietrzak.pdf
Poproś o plik WCAG
Pola lokalne
Identyfikator pracy APD: 31320

Jednolity identyfikator zasobu
https://repo.pw.edu.pl/info/bachelor/WUT02c6b5b3d49b4ee4ac09a58948e19728/
URN
urn:pw-repo:WUT02c6b5b3d49b4ee4ac09a58948e19728

Potwierdzenie
Czy jesteś pewien?
Zgłoszenie uwag dotyczących tej strony