THE BASIC ALGORITHM OF THE ALL-SPEED GOVERNOR WITH ELECTRONIC CONTROL AND ITS HARDWARE IMPLEMENTATION

Andriy Prokhorenko , Dmytro Samoilenko , Piotr Orliński , Marcin Krzysztof Wojs , P. Kravchenko , Dmytro Taianin

Abstract

W artykule przedstawiono wyniki badań teoretycznych oraz empirycznych elektronicznego regulatora prędkości układu sterowania wtryskiem paliwa w silniku o zapłonie samoczynnym. Opisano metodę tworzenia algorytmu elektronicznego regulatora dla pełnego zakresu prędkości. Zaprezentowano układ zasilania paliwa zbudowany w oparciu o mikrokontroler, elektryczny siłownik HEINZMANN i wysokociśnieniową pompę paliwową BOSCH, który został wdrożony i przebadany. Otrzymano eksperymentalnie charakterystyki statyczne automatycznego systemu sterowania dla różnych ustawień regulatora prędkości.
Author Andriy Prokhorenko
Andriy Prokhorenko,,
-
, Dmytro Samoilenko (FACME / IV)
Dmytro Samoilenko,,
- Institute of Vehicles
, Piotr Orliński (FACME / IAE)
Piotr Orliński,,
- Institute of Automotive Engineering
, Marcin Krzysztof Wojs (FACME / IAE)
Marcin Krzysztof Wojs,,
- Institute of Automotive Engineering
, P. Kravchenko
P. Kravchenko,,
-
, Dmytro Taianin
Dmytro Taianin,,
-
Journal seriesProblemy Eksploatacji. Maintenance Problems, ISSN 1232-9312, e-ISSN 2300-1186, (B 12 pkt)
Issue year2018
No2/2018
Pages95-100
Publication size in sheets0.5
Keywords in Polisholej napędowy, układy zasilania, mikrokontroler, regulator prędkości
Keywords in Englishdiesel, fuel delivery system, actuator, microcontroller, electronic governor
Abstract in PolishThe article considers the results of theoretical and experimental studies devoted to the creation of an electronic control system of fuel injection in diesel engines. The method of synthesis of the algorithm for all-speed electronic governor is described. The functional scheme used for the fuel delivery system control based on the microcontroller, the HEINZMANN electric servo actuator, and the BOSCH high pressure fuel pump has been developed and practically implemented. The experimentally obtained static characteristics of the automatic control system under various governor settings are given.
Languageen angielski
Score (nominal)12
ScoreMinisterial score = 12.0, 16-07-2018, ArticleFromJournal
Ministerial score (2013-2016) = 12.0, 16-07-2018, ArticleFromJournal
Citation count*
Cite
Share Share

Get link to the record


* presented citation count is obtained through Internet information analysis and it is close to the number calculated by the Publish or Perish system.
Back