Hall of shame & fame: a pedagogical pattern for computer programming classes

Jerzy Balicki

Abstract

The review is about the pedagogical patterns dedicated to object-oriented programming in higher-level courses of computer science (CS). The hall of fame is a gallery of well-written instances of code constructed by the best students as opposed to the hall of shame. However, drawing conclusions from bad coding practices can prevent bugs in future applications. There are two crucial issues for educators: selecting programming languages and choosing active learning and teaching policies. We have to understand some cognitive processes involved in software design. Moreover, we have to handle recurrent dilemmas. The authors propose a repository of virtuous programming practices that can be reused.
Author Jerzy Balicki (FMIS / DSMKP)
Jerzy Balicki,,
- Department of Structural Methods for Knowledge Processing
Journal seriesACM Computing Reviews, ISSN 1530-6585, (0 pkt)
Issue year2018
Vol2018
Pages1-1
Publication size in sheets0.3
Keywords in PolishWzorce pedagogiczne, nauka programowania, edukacja w informatyce
Keywords in EnglishPedagogical patterns, computer programming, education in computer science
Abstract in PolishW artykule krytycznie analizuje się podejście polegające na stosowaniu wzorców pedagogicznych w odniesieniu do nauki programowania obiektowego na uczelni wyższej na kierunku Informatyka. “Galeria sław” to zbiór dobrze napisanych przykładów kodu przez najlepszych studentów w przeciwieństwie do “Sali wstydu”. Wyciąganie wniosków ze złych praktyk kodowania może zapobiegać błędom w projektowanych aplikacjach. Omówiono dwa kluczowe zagadnienia dla nauczycieli: wybór języków programowania i wybór aktywnych reguł nauczania i nauczania. Wskazano, że należy zrozumieć pewne procesy poznawcze związane z projektowaniem oprogramowania. Autorzy proponują prowadzenie repozytorium dobrych praktyk programistycznych, które można ponownie wykorzystać.
URL http://www.computingreviews.com
Languageen angielski
Score (nominal)0
ScoreMinisterial score = 0.0, 11-03-2019, ArticleFromJournal
Ministerial score (2013-2016) = 0.0, 11-03-2019, ArticleFromJournal - za mała objętość w arkuszach wydawniczych: 0.3
Citation count*
Cite
Share Share

Get link to the record


* presented citation count is obtained through Internet information analysis and it is close to the number calculated by the Publish or Perish system.
Back