Wpływ efektu żyroskopowego bezwładnika jako komponentu napędu dwuźródłowego na pojazd w czasie pokonywania zakrętu i najazdu na nierówność

Ireneusz Krakowiak

Abstract

W artykule przedstawiono analizę wpływu efektu żyroskopowego bezwładnika jako komponentu napędu dwuźródłowego na pojazd miejski w czasie pokonywania zakrętu i najazdu na nierówność. Ze względu na zakręt przeanalizowano 12 przypadków szczegółowych, natomiast ze względu na najazd na nierówność przeanalizowano 6 przypadków szczegółowych. W celu minimalizacji całkowitego efektu żyroskopowego występującego w pojeździe konieczny jest kompromis – rozwiązanie uwzględniające funkcję wagi pomiędzy najazdem na nierówność i pokonywaniem zakrętu przez pojazd. Uwzględniając mechanizm powstania momentu żyroskopowego w pojeździe przyjęto umiejscowienie głównej osi bezwładności akumulatora inercyjnego w osi pionowej pojazdu, tzn. najbardziej korzystne dla przypadku pokonywania zakrętu przez pojazd (zerowy moment żyroskopowy) przy stosunkowo małym momencie żyroskopowym pochodzącym od najazdu na krawężnik.
Author Ireneusz Krakowiak (FACME / ICME)
Ireneusz Krakowiak,,
- The Institute of Construction Machinery Engineering
Journal seriesAutobusy. Technika, Eksploatacja, Systemy Transportowe, ISSN 1509-5878
Issue year2016
No6
Pages949-955
Publication size in sheets0.5
Languagepl polski
Score (nominal)7
ScoreMinisterial score = 7.0, 05-09-2019, ArticleFromJournal
Ministerial score (2013-2016) = 7.0, 05-09-2019, ArticleFromJournal
Citation count*
Cite
Share Share

Get link to the record


* presented citation count is obtained through Internet information analysis and it is close to the number calculated by the Publish or Perish system.
Back
Confirmation
Are you sure?