Wiejski konsument na rynku dóbr i usług związanych z kulturą i rekreacją

Marlena Piekut

Abstract

The monitoring of consumer behavior in the markets helps to better tailor offer supply and service. The aim of the study is to identify the level and the share of expenditure on recreation and culture in rural households. Material consisted of data from the household budget survey by CSO. Year after year, spending on recreation and culture are increased. The strongest determinants of expenditure on recreation and culture are the income situation of households and the level of education of household head
Author Marlena Piekut KNEiS
Marlena Piekut,,
- College of Economics and Social Sciences
Journal seriesKONSUMPCJA I ROZWóJ, ISSN 2083-6929
Issue year2016
No1
Pages61-76
Publication size in sheets0.75
Keywords in Polishwydatki, gospodarstwa domowe, wieś, dochód, wykształcenie głowy rodziny
Keywords in Englishexpenditures, households, rural areas, income, education head of the family
Abstract in PolishMonitorowanie zachowań konsumentów na rynkach pomaga w lepszym dostosowaniu oferty podażowo-usługowej. Celem opracowania jest identyfikacja poziomu i udziału wydatków na rekreację i kulturę w wiejskich gospodarstwach domowych. Materiał badawczy stanowiły dane z badania budżetów gospodarstw domowych. Wydatki na rekreację i kulturę z każdym rokiem ulegają zwiększeniu. Najsilniejszymi determinantami wydatków na rekreację i kulturę okazały się sytuacja dochodowa gospodarstw domowych, a następnie poziom wykształcenia głowy gospodarstwa domowego
Languagepl polski
File
1_2016_Konsumpcja i Rozwój.pdf / 7.13 MB / 1_2016_Konsumpcja i Rozwój.pdf 7.13 MB
Score (nominal)7
ScoreMinisterial score = 7.0, 28-11-2017, ArticleFromJournal
Ministerial score (2013-2016) = 7.0, 28-11-2017, ArticleFromJournal
Citation count*0
Cite
Share Share



* presented citation count is obtained through Internet information analysis and it is close to the number calculated by the Publish or Perish system.
Back