Stateczność warstwy nawierzchni bitumicznej na moście z izolacją odpowietrzającą nowego typu : podejście analityczne

Wacław Szcześniak , Magdalena Ataman

Abstract

In the paper analysis of bituminous pavement layer on the bridge with the vent insulation is presented. The fragment cut from pavement on the bridge is modeled as Euler's beam on the foundation. The beam is subjected to the axial forces. Analysis of influence of various types of foundation on the critical force in the beam is presented.
Author Wacław Szcześniak
Wacław Szcześniak,,
-
, Magdalena Ataman IDM
Magdalena Ataman,,
- The Institute of Roads and Bridges
Journal seriesAutobusy. Technika, Eksploatacja, Systemy Transportowe, ISSN 1509-5878
Issue year2016
Vol17
No6
Pages703-706
Publication size in sheets0.5
Keywords in Polishmost, nawierzchnia bitumiczna, nawierzchnia mostu, siła wyboczeniowa
Abstract in PolishPrzedmiotem rozważań w tej pracy jest wycięty fragment nawierzchni mostowej ułożonej na cienkim kompozycie, o długości belki mostowej i szerokości 1 metra. Jako model przyjęto belkę swobodnie podpartą na końcach i spoczywającą na podłożu. Założono, że belka jest obciążona dużą siłą osiową pochodzącą od hamowania pojazdu, temperatury itp. Przeanalizowano wpływ przyjętego w analizie modelu podłoża na krytyczną siłę wyboczeniową w belce.
Languagepl polski
File
45_E_SZCZESNIAK_ATAMAN_2.pdf (file archived - login or check accessibility on faculty) 45_E_SZCZESNIAK_ATAMAN_2.pdf 693.24 KB
Score (nominal)7
ScoreMinisterial score = 7.0, 28-11-2017, ArticleFromJournal
Ministerial score (2013-2016) = 7.0, 28-11-2017, ArticleFromJournal
Citation count*0
Cite
Share Share



* presented citation count is obtained through Internet information analysis and it is close to the number calculated by the Publish or Perish system.
Back