Simulation of a motor vehicle momentarily accelerating in various road conditions
Authors:
- Jarosław Zalewski
Abstract
In this paper some selected conclusions have been drawn from the simulated maneuver of a vehicle’s momentary acceleration in various road conditions. The aim of this paper was to answer the question whether the random irregularities of the road could decrease the final speed of the vehicle and cause it to deviate from the straight line motion and to what extent. These irregularities had three different maximum amplitudes which enabled analysis of vehicle’s acceleration on the less and the more uneven road. Also, almost the same and almost different profiles were assumed for the left and the right wheelsof the vehicle’s model. Some additional phenomena such as the ice on the road have been taken into account. The initial speed was 20 km/h and after 2 s the vehicle started to accelerate. Then, after 8 s the simulation stopped, which gave the whole simulation time equal to 10 s.
- Record ID
- WUTa8c237b3ec4549eca60925f492db9e2d
- Author
- Other language title versions
- Symulacja ruchu samochodu chwilowo przyspieszającego w różnych warunkach drogowych
- Journal series
- Journal of KONBiN, ISSN 1895-8281, e-ISSN 2083-4608, Quarterly
- Issue year
- 2021
- Vol
- 51
- No
- 1
- Pages
- 149-158
- Keywords in Polish
- przyspieszanie samochodu, nierówności drogi
- Keywords in English
- vehicle’s acceleration, road irregularities
- ASJC Classification
- Abstract in Polish
- W artykule wyciągnięto wybrane wnioski z symulacji manewru chwilowego przyspieszenia pojazdu w różnych warunkach drogowych. Celem artykułu była odpowiedź na pytanie, czy przypadkowe nierówności drogi mogą wpływać na zmniejszenie prędkości końcowej pojazdu, a także spowodować jego zboczenie z prostoliniowego toru jazdy oraz w jakim stopniu. Nierówności te miały trzy różne maksymalne amplitudy, co pozwoliło na analizę przyspieszenia pojazdu na mniej i bardziej nierównej drodze. Przyjęto również prawie takiesame i prawie różne profile dla lewego i prawego koła modelu pojazdu. Uwzględnionododatkowe zjawiska, takie jak oblodzenie drogi. Początkowa prędkość wynosiła 20 km/h i po 2 s pojazd zaczął przyspieszać. Następnie po 8 s symulacja została zatrzymana, co dało czas całej symulacji równy 10s.
- DOI
- DOI:10.2478/jok-2021-0010 Opening in a new tab
- URL
- http://www.journal.itwl.pl/images/2021t51v1/10_Journal-Volume_51_Issue_1_149_158_page.pdf Opening in a new tab
- Language
- eng (en) English
- Score (nominal)
- 40
- Score source
- journalList
- Score
- = 40.0, 13-12-2021, ArticleFromJournal
- Publication indicators
- : 2018 = 0.434
- Uniform Resource Identifier
- https://repo.pw.edu.pl/info/article/WUTa8c237b3ec4549eca60925f492db9e2d/
- URN
urn:pw-repo:WUTa8c237b3ec4549eca60925f492db9e2d
* presented citation count is obtained through Internet information analysis and it is close to the number calculated by the Publish or PerishOpening in a new tab system.