Ocena współczynników dynamicznych kolejowego mostu łukowego

Radosław Oleszek , Wojciech Antoni Radomski

Abstract

W wieku XX i na początku wieku XIX dynamiczny charakter obciążenia kolejowego uwzględniano za pomocą analiz quasi-statycznych wykorzystujących tzw. współczyn-niki dynamiczne. Według PN-EN dynamiczną naturę obciążenia uwzględnia się z wykorzystaniem pociągów modelowych poruszających się z ustalonymi prędkościami, z wykorzystaniem analizy dynamicznej odpowiedzi konstrukcji. Przedstawiono porów-nawczą analizę współczynników dynamicznych przyjmowanych na podstawie norm i zaleceń z lat 1954-2010 oraz według eurokodów. Rozważania dotyczą pierwszego wybudowanego w Polsce (1959 r.) kolejowego mostu łukowego z betonu sprężonego.
Author Radosław Oleszek IDM
Radosław Oleszek,,
- The Institute of Roads and Bridges
, Wojciech Antoni Radomski IDM
Wojciech Antoni Radomski,,
- The Institute of Roads and Bridges
Journal seriesInżynieria i Budownictwo, ISSN 0021-0315
Issue year2016
Vol72
No5
Pages259-265
Publication size in sheets0.5
Keywords in Polishmost kolejowy, most łukowy, współczynniki dynamiczne
Languagepl polski
Score (nominal)7
ScoreMinisterial score = 7.0, 28-11-2017, ArticleFromJournal
Ministerial score (2013-2016) = 7.0, 28-11-2017, ArticleFromJournal
Citation count*0
Cite
Share Share

Get link to the record
msginfo.png


* presented citation count is obtained through Internet information analysis and it is close to the number calculated by the Publish or Perish system.
Back