PERSPECTIVES OF USING A LINEAR PIEZOELECTRIC CONVERTER IN A FUEL INJECTION SYSTEM OF COMMON RAIL

Denys Meshkov , Dmytro Samoilenko , Andriy Prokhorenko

Abstract

The present study concerns creation of new design of actuator that can be used in fuel injector of Common Rail system as an alternative solution to existing one. Linear piezoelectric converter (LPC) is offered as actuator for mentioned purpose. The main distinctive feature of such actuator is that it is made as one piece unit. Design was developed in cooperation with the laboratory of microelectronics from Kiev Polytechnic University. New linear piezoelectric convector has the same amount of useful characteristics but is cheaper and its design is simple when to compare with identical characteristics of stacked piezoelectric column. Developed construction of injector provides: fuel injection with the pressure from 80 to 180 MPa in the fuel rail and multi phase fuel injection with the stability of feeding 0,5 mm3 /operation. Fuel consumption for injector actuation is 1…10% of the rated cyclic feeding.
Author Denys Meshkov
Denys Meshkov,,
-
, Dmytro Samoilenko IP
Dmytro Samoilenko,,
- Institute of Vehicles
, Andriy Prokhorenko
Andriy Prokhorenko,,
-
Journal seriesZeszyty Naukowe Instytutu Pojazdów, ISSN 1642-347X [1233-8303]
Issue year2016
Vol109
No5
Pages69-76
Publication size in sheets0.5
Keywords in Polishliniowy przetwornik piezoelektryczny, silnik o zapłonie samoczynnym
Keywords in Englishlinear piezoelectric converter, compression-ignition engine
Abstract in PolishNiniejszy artykuł dotyczy nowej konstrukcji urządzenia uruchamiającego, które może być zastosowane w układach wtryskowych typu Common Rail jako rozwiązanie alternatywne do istniejących. W tym celu zaproponowano wykorzystanie liniowego przetwornika piezoelektrycznego (LPP). Główną cechą charakterystyczną tego urządzenia jest jego wykonanie jako zespołu jednoczęściowego. Projekt został opracowany we współpracy z Laboratorium Mikroelektroniki Politechniki Kijowskiej. Nowy liniowy przetwornik piezoelektryczny w porównaniu z przetwornikiem w postaci kolumny piezoelektrycznej ma takie same właściwości użyteczne, ale jest tańszy, a jego konstrukcja prostsza. Wtryskiwacz wyposażony w opracowaną konstrukcję zapewnia wtrysk paliwa przy ciśnieniu w zasobniku od 80 MPa do 180 MPa oraz możliwość prowadzenia wtrysku wielofazowego z dawką paliwa 0,5 mm3/cykl. Ilość paliwa zużywanego na aktywację wtryskiwacza wynosi od 1% do 10% nominalnej dawki wtryskiwanego paliwa.
URL http://www.zeszyty.waw.pl/index.php/zeszyty-archiwalne/137-2016/zeszyt-5-109-2016
Languageen angielski
File
069_076.pdf / 1,000.81 KB / 069_076.pdf 1,000.81 KB
Score (nominal)8
ScoreMinisterial score = 8.0, 29-11-2017, ArticleFromJournal
Ministerial score (2013-2016) = 8.0, 29-11-2017, ArticleFromJournal
Citation count*0
Cite
Share Share



* presented citation count is obtained through Internet information analysis and it is close to the number calculated by the Publish or Perish system.
Back