BADANIA DOŚWIADCZALNE HYBRYDOWEGO NAPĘDU ELEKTRO-HYDROSTATYCZNEGO

Wiesław Grzesikiewicz , Lech Knap , Michał Makowski , Janusz Pokorski

Abstract

In the paper, we present the results of an experimental investigation of an electro-hydrostatic hybrid drive of a utility van intended for city traffic. In this hybrid drive, an electric drive is periodically assisted by a hydrostatic drive, especially during acceleration and regenerative braking of the vehicle. We present the results of experimental investigations of the hybrid as well as electric drive. We present the results of the experimental investigation indicative of substantial relief of the electric drive by support of hydrostatic drive. Consequently, the energy consumption of the vehicle with the hybrid drive is lower than the energy consumption of vehicle only with the electric drive. This result indicates that it is possible to significantly increase the efficiency of the energy conversion in the electric drive by support of the hydrostatic drive.
Author Wiesław Grzesikiewicz IP
Wiesław Grzesikiewicz,,
- Institute of Automotive Engineering
, Lech Knap IP
Lech Knap,,
- Institute of Automotive Engineering
, Michał Makowski IP
Michał Makowski,,
- Institute of Automotive Engineering
, Janusz Pokorski IP
Janusz Pokorski,,
- Institute of Automotive Engineering
Journal seriesModelowanie Inżynierskie, ISSN 1896-771X
Issue year2016
Vol28
No59
Pages19-25
Publication size in sheets0.3
Keywords in PolishNapęd hybrydowy, energochłonność napędu, hamowanie odzyskowe, cykl miejski
Keywords in EnglishHybrid drive, energy consumption, energy efficiency, regenerative breaking, city traffic
Abstract in PolishW referacie przedstawione zostały wyniki badań eksperymentalnych dotyczące możliwości odciążenia napędu elektrycznego pojazdu miejskiego za pomocą wspomagania napędem hydrostatycznym. W rozważanym napędzie hybrydowym napęd elektryczny jest cyklicznie wspomagany napędem hydrostatycznym podczas przyspieszania lub odzyskowego hamowania pojazdu. Przedstawione w referacie wyniki badań doświadczalnych zostały uzyskane na zaprojektowanym i zbudowanym stanowisku badawczym odwzorowującym model lekkiego pojazdu dostawczego przeznaczonego do użytku w mieście i wyposażonego w analizowany napęd hybrydowy. Uzyskane wyniki wskazują, że istnieje możliwość znaczącego zwiększenia efektywności przetwarzania energii w elektrycznym napędzie pojazdu za pomocą wspomagania hydrostatycznego.
URL http://www.kms.polsl.pl/mi/index.php?st=pliki
Languagepl polski
Score (nominal)8
ScoreMinisterial score = 8.0, 29-11-2017, ArticleFromJournal
Ministerial score (2013-2016) = 8.0, 29-11-2017, ArticleFromJournal
Citation count*0
Cite
Share Share



* presented citation count is obtained through Internet information analysis and it is close to the number calculated by the Publish or Perish system.
Back