System do przechowywania danych eksperymentalnych wpływu warunków klimatycznych na pracę dwupaliwowego silnika o zapłonie samoczynnym

Krzysztof Rokicki , Kamil Lubikowski , Przemysław Szulim , Stanisław Radkowski

Abstract

Badanie pracy silnika spalinowego w różnych warunkach klimatycznych (wilgotności i temperatury powietrza chłodzącego oraz podawanego do układu dolotowego) jest szczególnie ważne w zadaniach optymalizacji parametrów pracy układu zasilania, ukierunkowanych np. na minimalizację ilości szkodliwych związków chemicznych w spalinach lub na maksymalizację sprawności energetycznej silnika. Prowadzenie eksperymentów naukowych powinno być zawsze poprzedzone wnikliwą analizą oraz próbą przygotowania możliwie kompletnej i rzetelnej akwizycji danych. Jedynie zachowanie pewnych formalizmów umożliwia zautomatyzowanie procesów przetwarzania i analizy danych. Niniejsza praca przedstawia propozycję metody przechowywania danych skojarzonych z eksperymentem w sposób ułatwiający ich analizę i możliwość wyszukiwania korelacji między parametrami wejściowymi a wyjściowymi.
Author Krzysztof Rokicki (FACME / IAE)
Krzysztof Rokicki,,
- Institute of Automotive Engineering
, Kamil Lubikowski (FACME / IAE)
Kamil Lubikowski,,
- Institute of Automotive Engineering
, Przemysław Szulim (FACME / IAE)
Przemysław Szulim,,
- Institute of Automotive Engineering
, Stanisław Radkowski (FACME / IAE)
Stanisław Radkowski,,
- Institute of Automotive Engineering
Journal seriesZeszyty Naukowe Instytutu Pojazdów, ISSN 1642-347X
Issue year2013
Vol96
No5
Pages49-54
Keywords in Polishsilnik o ZS, relacyjne bazy danych
Languagepl polski
File
049-054.pdf 549.54 KB
Score (nominal)8
ScoreMinisterial score = 4.0, 05-09-2019, ArticleFromJournal
Ministerial score (2013-2016) = 8.0, 05-09-2019, ArticleFromJournal
Citation count*
Cite
Share Share

Get link to the record


* presented citation count is obtained through Internet information analysis and it is close to the number calculated by the Publish or Perish system.
Back
Confirmation
Are you sure?