Teoretyczne podstawy ultradźwiękowych pomiarów prędkości pojazdów

Jacek Dybała , Przemysław Szulim

Abstract

The following article presents theoretical bases of the ultrasonic measurement of speed based on the Doppler effect. It conducted analysis of accuracies of the established measuring method. The paper presents a method of the correction of errors of measurements results. Theoretical deliberations made in the article can constitute the basis for the road experiment.
Author Jacek Dybała IP
Jacek Dybała,,
- Institute of Automotive Engineering
, Przemysław Szulim IP
Przemysław Szulim,,
- Institute of Automotive Engineering
Journal seriesZeszyty Naukowe Instytutu Pojazdów, ISSN 1642-347X
Issue year2011
Vol85
No4
Pages27-32
Abstract in PolishW artykule zaprezentowano teoretyczne podstawy ultradźwiękowych pomiarów prędkości dokonywanych na podstawie efektu Dopplera oraz przeprowadzono analizę dokładności przyjętej metody pomiarowej. Przedstawiona została również metoda korekty błędów wynikających z organizacji pomiarów. Dokonane w artykule rozważania teoretyczne mogą stanowić podstawę do przeprowadzenia eksperymentu drogowego.
URL http://ip.simr.pw.edu.pl/zn/index.php?option=com_content&view=article&id=344:jacek-dybaa-przemysaw-szulim-teoretyczne-podstawy-ultradwikowych-pomiarow-prdkoci-pojazdow&catid=47:zeszyt-4852011&Itemid=29
Languagepl polski
Score (nominal)4
Citation count*1 (2016-01-19)
Cite
Share Share



* presented citation count is obtained through Internet information analysis and it is close to the number calculated by the Publish or Perish system.
Back