Badania ruchu pojazdów samochodowych w warunkach polskich

Zdzisław Chłopek

Abstract

Właściwości użytkowe siników spalinowych zależą w warunkach dynamicznych w ustabilizowanych stanie cieplnym silnika od przebiegów wielkości charakteryzujących intensywność pracy silnika. W silniku samochodowym najważniejszym procesem determinującym jego pracę jest prędkość pojazdu. W celu oceny wpływu warunków użytkowaniu pojazdów samochodowych na właściwości silników spalinowych zajęto się badaniem procesów prędkości samochodów osobowych w warunkach ich typowego użytkowania. Zarejestrowane przebiegi prędkości potraktowano jako realizacje procesów stochastycznych i wyznaczono dla nich podstawowe charakterystyki. Ruch pojazdów modelowano jako ruch w zatorach ulicznych (kongestie), w miastach, poza miastami i na trasach szybkiego ruchu. Na podstawie przeprowadzonych badań empirycznych i analiz zaproponowano zbiory przebiegów prędkości samochodu osobowego, stanowiące realizacje procesów modelujących ruch pojazdów w rozpatrywanych warunkach.
Author Zdzisław Chłopek (FACME / IAE)
Zdzisław Chłopek,,
- Institute of Automotive Engineering
Journal seriesThe Archives of Automotive Engineering Archiwum Motoryzacji, ISSN 1234-754X, e-ISSN 2084-476X
Issue year2013
Vol60
No2
Pages119-136
Publication size in sheets0.85
Keywords in Polishsamochody, testy jezdne
URL http://www.archiwummotoryzacji.pl
Languagepl polski
Score (nominal)10
ScoreMinisterial score = 6.0, 05-09-2019, ArticleFromJournal
Ministerial score (2013-2016) = 10.0, 05-09-2019, ArticleFromJournal
Citation count*
Cite
Share Share

Get link to the record


* presented citation count is obtained through Internet information analysis and it is close to the number calculated by the Publish or Perish system.
Back
Confirmation
Are you sure?