Badania stanu nawierzchni drogowej, komfortu jazdy i bezpieczeństwa ruchu przy wykorzystaniu hulajnogi o napędzie elektrycznym

Paweł Tutka , Karol Brzeziński , Karol Opara , J. Zieliński

Abstract

Wzrost popularności hulajnóg elektrycznych oraz rowerów jako środków transportu wymusza stosowanie innowacyjnego podejścia do pomiaru parametrów użytkowych dróg rowerowych. Jednym z możliwych sposobów jest pomiar przyspieszeń generowanych w trakcie ruchu pojazdu, np. hulajnogi elektrycznej. W artykule opisano możliwość wykorzystania danych o drganiach do kompleksowej oceny stanu dróg. Uwzględniono trzy kluczowe aspekty: stan nawierzchni, komfort jazdy oraz bezpieczeństwo ruchu.
Author Paweł Tutka (FCE / IRB)
Paweł Tutka,,
- The Institute of Roads and Bridges
, Karol Brzeziński (FCE / IRB)
Karol Brzeziński,,
- The Institute of Roads and Bridges
, Karol Opara (SRI)
Karol Opara,,
- Systems Research Institute
, J. Zieliński
J. Zieliński,,
-
Journal seriesMagazyn Autostrady, ISSN 1730-0703 , (0 pkt)
Issue year2019
No11-12
Pages61-69
Publication size in sheets0.5
Languagepl polski
Score (nominal)5
Score sourcejournalList
ScoreMinisterial score = 5.0, 11-02-2020, ArticleFromJournal
Citation count*
Cite
Share Share

Get link to the record


* presented citation count is obtained through Internet information analysis and it is close to the number calculated by the Publish or Perish system.
Back
Confirmation
Are you sure?