Społecznie odpowiedzialna energetyka

Małgorzata Jacyno , Jolanta Korkosz-Gębska , Mieszko Maj , Jarosław Milewski , Dominika Trębacz , Grażyna Paulina Wójcik

Abstract

In this paper there have been presented assumptions of a concept of the Corporate Social Responsibility (CSR), as well as the ways of its implementation. The elaboration is dedicated especially to companies from the energy sector. The activities of many companies in Poland, in addition to concentrate on achieving the best financial results, take also into account the environmental and ethical aspects. In spite of the fact that CSR idea is very popular among Polish companies, what has been confirmed by numerous studies and rankings on this subject, it seems that corporate social responsibility is mainly a domain of large companies. This paper presents the benefits that CSR could bring to Polish companies in the SME sector.
Author Małgorzata Jacyno
Małgorzata Jacyno,,
-
, Jolanta Korkosz-Gębska ( / / IOPS)
Jolanta Korkosz-Gębska,,
- The Institute of Organization of Production Systems
, Mieszko Maj
Mieszko Maj,,
-
, Jarosław Milewski (FPAE / IHE)
Jarosław Milewski,,
- The Institute of Heat Engineering
, Dominika Trębacz
Dominika Trębacz,,
-
, Grażyna Paulina Wójcik
Grażyna Paulina Wójcik,,
-
Journal seriesRynek Energii, ISSN 1425-5960
Issue year2013
Vol109
No6
Pages3-12
Publication size in sheets0.5
Keywords in Polishspołeczna odpowiedzialność biznesu, energetyka, MŚP
Keywords in EnglishCorporate Social Responsibility, energy sector, SME
ASJC Classification2100 General Energy; 2600 General Mathematics
Abstract in PolishW artykule przedstawiono założenia koncepcji społecznej odpowiedzialności biznesu (ang. Corporate Social Re-sponsibility- CSR), jak również sposoby jej wdrażania, ze szczególnym uwzględnieniem przedsiębiorstw z branży energetycznej. Działalność wielu firm w Polsce, oprócz koncentracji na sposobach uzyskania jak najlepszych wyników finansowych, uwzględnia również aspekty środowiskowe oraz etyczne. Jak dowodzą liczne badania i rankingi poświęcone tej tematyce, społeczna odpowiedzialność biznesu jest jednak domeną dużych przedsiębiorstw. W artykule zaprezentowano korzyści, jakie CSR mógłby przynieść również polskim firmom z sektora MŚP
Languagepl polski
Score (nominal)11
Score sourcejournalList
ScoreMinisterial score = 9.0, 30-12-2019, ArticleFromJournal
Ministerial score (2013-2016) = 11.0, 30-12-2019, ArticleFromJournal
Publication indicators GS Citations = 1.0; Scopus SNIP (Source Normalised Impact per Paper): 2013 = 0.569; WoS Impact Factor: 2010 = 0 (2)
Citation count*1 (2017-05-20)
Cite
Share Share

Get link to the record


* presented citation count is obtained through Internet information analysis and it is close to the number calculated by the Publish or Perish system.
Back
Confirmation
Are you sure?