Kooperencja w biznesie i na uczelniach wyższych - czynniki wpływające na decyzje o relacjach współpracy

Olga Sobolewska

Abstract

In today's economy, more and more often we see a new approach at the competition. The rules of the classic competitive relationships are no longer as visible as they used to be in XXth century. In their place there are new forms of cooperation. This phenomenon is getting common in business, but also appears on universities. The chapter presents the concept of cooperation and the factors that influence the decision to undertake the cooperation relationships. There are factors, predetermined for business companies. Now those factors are referred to universities. On the basis of surveys, groups of indicators have been underlined. Those factors are particularly important for organizations from the higher education sector. These factors are relevant to decision making and shaping the relations of cooperation between universities
Author Olga Sobolewska ZIG
Olga Sobolewska,,
- The Department of Business Informatics
Pages104-119
Publication size in sheets0.75
Book Bartkowiak Piotr, Jaki Andrzej (eds.): Dylematy rozwoju nauk o zarządzaniu. Perspektywa metodologiczna, 2016, Towarzystwo Naukowe Organizacji i Kierownictwa , ISBN 978-83-7285-795-8, 222 p.
Keywords in Polishkooperencja, czynniki sektorowe i wewnętrzne, uczelnie wyższe, determinanty współpracy
Keywords in Englishcoopetition; sectorial and internal factors, institutions of higher education, cooperation determinants
Abstract in PolishNa współczesnym rynku coraz częściej zauważamy nowe spojrzenie na konkurencję. Zacierają się granice klasycznej walki pomiędzy rywalami rynkowymi. W ich miejscu pojawiają się formy współpracy. Zjawisko to powszechne w biznesie, pojawiło się również w sektorze uczelni wyższych. W rozdziale przedstawione zostało pojęcie kooperencji, a także czynników, które wpływają na decyzje o podejmowaniu działań współpracy. Czynniki te, wcześniej określone dla firm o charakterze biznesowym zostały odniesione do specyficznych organizacji, jakimi są uczelnie wyższe. Na podstawie badań własnych wskazane zostały grupy czynników szczególnie istotnych dla organizacji z sektora szkolnictwa wyższego i motywów, które przyświecają decyzjom o podejmowaniu współpracy z konkurentami
Languagepl polski
File
Kooperencja w biznesie i na uczelniach wyższych.pdf / 370.28 KB / Kooperencja w biznesie i na uczelniach wyższych.pdf 370.28 KB
Score (nominal)5
ScoreMinisterial score = 5.0, 12-02-2017, BookChapterNotSeriesNotMainLanguages
Citation count*0
Cite
Share Share



* presented citation count is obtained through Internet information analysis and it is close to the number calculated by the Publish or Perish system.
Back