Wykorzystanie parametrów statystycznych sygnałów pomiarowych w procesie diagnozowania stanu zawieszenia pojazdu szynowego

Rafał Melnik

Abstract

Zawieszenie pojazdu, wchodzące w skład układu biegowego, ma istotny wpływ na dynamikę jazdy, bezpieczeństwo oraz komfort i jego stan powinien być co najmniej regularnie sprawdzany, a nawet monitorowany w sposób ciągły. W celu uzyskania informacji o stanie technicznym zawieszenia w trakcie wykonywania regularnych przewozów opracowano system monitorowania ramach projektu MONIT. Zadaniem systemu jest jakościowa ocena stanu na podstawie analiz sygnałów przyspieszenia rejestrowanych na ramie wózka i nadwoziu. Badania eksperymentalne systemu przeprowadzono na wagonach z wprowadzonymi uszkodzeniami zawieszenia: redukcją sztywności I stopnia w wagonie towarowym oraz redukcję tłumienia II stopnia w wagonie pasażerskim. W artykule przedstawiono metodę detekcji uszkodzeń w procedurze monitorowania oraz wyniki badań eksperymentalnych.
Author Rafał Melnik (FT / DCFTE)
Rafał Melnik,,
- Department of Constrctions Fundamentals of Transport Equipment
Journal seriesPrace Naukowe Politechniki Warszawskiej. Transport, ISSN 1230-9265
Issue year2013
No98
Pages417-426
Publication size in sheets0.5
Keywords in Polishpojazd szynowy, zawieszenie, monitorowanie stanu
Keywords in Englishrail vehicle, suspension, condition monitoring
Languagepl polski
Score (nominal)7
ScoreMinisterial score = 4.0, 05-09-2019, ArticleFromJournal
Ministerial score (2013-2016) = 7.0, 05-09-2019, ArticleFromJournal
Citation count*1 (2020-05-23)
Cite
Share Share

Get link to the record


* presented citation count is obtained through Internet information analysis and it is close to the number calculated by the Publish or Perish system.
Back
Confirmation
Are you sure?